اخیراً چرخههای تبلیغات و انتخاباتی “داده محور” نامیده میشود. اگر واقعاً میخواهید رأی دهندگان خود را درک کنید و بشناسید، بله، شما به دادههایی مربوط به آنها نیاز دارید. پیشینهی افراد با گرایشهای مختلف سیاسی و اجتماعی در این زمینه میتواند به شما کمک کند. باید بدانید برای چه دسته از افراد میخواهید تبلیغ کنید و کاندید شوید. چنین اطلاعاتی قطعا به آسانی به دست نمیآید. اما در صورت دستیابی به آن تاثیر شگفتانگیزی در جریان کمپین انتخاباتی خود مشاهده خواهید کرد.
اگر می خواهید در این رویداد سیاسی و پیچیده پیروز شوید، باید بدانید که در مقابل چه کسانی برای رقابت قرار گرفتهاید. شما در اصل باید بخواهید که همه چیز را در مورد آنها بدانید، از تعداد بالای فالوورهای رسانههای اجتماعی گرفته تا موثر و جذاب بودن وب سایت مبارزات انتخاباتی آنها. تمام اطلاعات موجود از پیشینه و برنامهی رقبا باید بدست بیاید و تحلیل شود.
به یاد داشته باشید که این شعار نباید زننده و یا غیر مرتبط با کاری که در آینده میخواهید انجام دهید باشد. همچنین به دلیل اینکه چنین شعاری تا سالهای سال در ذهن همگان میماند، باید چیزی نباشد که شما نتوانید انجام دهید.
کاندیداهای باتجربهای که در گذشته در انتخابات شرکت کردهاند این واقعیت را تایید میکنند. جمعآوری دادههای زیر میتوانند در موفقیت فعالیتهای تبلیغاتی به شما کمک کنند:
- طرفداران احزاب
در این مسیر ممکن است بخواهید افراد زیادی از طرق مختلف از شما حمایت کنند. اما اگر هنوز کاملاً از داوطلب شدن در مبارزات انتخاباتی خود مطمئن نباشید این تلاشها بیفایده خواهد بود. به همین دلیل این دادههایی که به آن اشاره کردیم مهم است. اگر شما نیاز به افزایش طرفداران خود یا برگزار کنندگان رویدادها دارید، میتوانید از این مجموعه افراد مشتاق برای همکاری استفاده کنید.
۱۰. رقبای خود را دست کم نگیرید
اینکه مردم متوجه شوند میتوان روی رفتار و شخصیت کاندیدا حساب کرد و به او رای داد از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای بسیاری از مردم پیش از هر گونه تبلیغات عجیب و غریب و شعارهای جنجالی انتخاباتی ، خود فرد مهم است. شخصیتی که عمیق و تاثیرگذار باشد و بتواند مشکلات مردم را درک و حل کند. واقعیت این است که اگر مردم نتوانند با نماینده خود ارتباط برقرار کنند، خود را موظف نمیدانند که به او رأی دهند.
۳. تیم مبارزاتی انتخاباتی استراتژیک استخدام کنید
در همین قدم اول توصیه میکنیم که بیایید با اصول اولیه آشنا شوید! محاسبه اینکه به چه تعداد رای برای پیروزی در انتخابات خود احتیاج دارید، قدمی است که همه باید از آن شروع کنید. اگر در این رقابت چند نامزد وجود دارد، باید این موضوع را در نظر بگیرید و بدانید که هدف شما برای مثال ممکن است کمتر از ۵۰٪ آرا باشد. شما در ابتدای کار نیاز به تحلیل شرایط موجود و بررسی قوانین دارید. باید بدانید که از میان نامزدهای مختلف چند درصد احتمال رای به شما وجود دارد. اگر به کمتر از آن ممکن است برسید، باید ببینید که چه راهکارهایی در نظر دارید تا رای بیشتری کسب کنید. مهمترین اقدام این است که هدفگذاری صحیح و منطقیای داشته باشید. اگر همین نکتهی ساده اما ضروری را رعایت نکنید قطعا در ادامهی مسیر به مشکلات اساسی برخورد میکنید.
۲. با گفتن داستان خود با رای دهندگان ارتباط برقرار کنید
بسیاری از رأی دهندگان علاقه مند به شرکت در رأی گیری نخواهند بود مگر اینکه در شخصیت یک نامزد نکته و مورد خاص و متفاوتی را ببنید.
شما برای اینکه یک حضور رسمی و معتبر در فضای اینرنت داشته باشید، باید یک وب سایت کاربرپسند و کامل دربارهی خود در اینترنت ایجاد کنید. برخی از خبرگزاریها و دیگر افرادی که در جریان انتخابات هستند نیاز دارند تا از منبعی قابل اعتماد به نام وب سایت شخصی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.
امتیاز به این مطلب