این روزها مجموعهها و اصناف مختلفی برای انجام کار تبلیغاتی خود از ارسال پیامک انبوه استفاده میکنند. ارسال پیامک تبلیغاتی برای معرفی انواع تورها و خدمات یک نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی است. صاحبان آژانس های هواپیمایی با استفاده از همین روش سعی دارند تا بتوانند، تورهای بیشتری به مشتریان خود معرفی کنند و با افزایش مشتری، سود خود را افزایش دهند. در این مطلب ابتدا نکاتی در خصوص ارسال پیامک تبلیغاتی را برای این کار بیان میکنیم و سپس به چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی اشاره خواهیم کرد. با ما تا انتها همراه باشید.
چرا آژانسهای هواپیمایی باید به تبلیغات پیامکی اهمیت دهند؟
۱- مزایای استفاده از ارسال پیامک انبوه برای آژانسهای هواپیمایی چیست؟
یک مجموعه هواپیمایی با استفاده از سرویس پیامکی میتواند اقدامات متفاوتی را انجام دهد تا از مزایای آنها بهرهمند شود. از مهمترین کاربردهای یک سامانه پیامکی برای آژانس هواپیمایی، میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
۱- اطلاعرسانی تورها
ممکن است یک تور به دلایل متفاوت مانند وضعیت آبوهوا، نقص فنی هواپیما و بسیاری موارد دیگر با تأخیر مواجه باشد. شما میتوانید به محض مطلع شدن از این تأخیر، آن را با استفاده از پیامک به مسافران اطلاع دهید تا آنها بتوانند برنامهریزی مناسبی برای زمان رسیدن به محل قرار و فرودگاه داشته باشند. این کار علاوه بر این که باعث میشود تا مسافران از تأخیر به وجود آمده کمتر ناراحت شوند، باعث میشود تا بدانند با یک مجموعه منظم طرف هستند و میتوانند روی اطلاعرسانیهای مناسب آن حساب باز کنند. در ادامه یک نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی برای این مواقع را با هم مرور میخوانیم.
- مسافر گرامی تور (نام شهر مقصد)، پرواز شما به دلیل (دلیل تأخیر) با (میزان تأخیر) مواجه است. (نام آژانس هواپیمایی)
نکاتی برای بازاریابی بهتر آژانسهای مسافرتی
پس از این که به نکات مهم در خصوص پیامک و تأثیر آن در افزایش مشتری آژانسهای مسافرتی اشاره کردیم، اکنون نوبت آن رسیده که چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی را با هم مرور کنیم. این نمونه متن پیامکها عبارتند از:
- آیا میدانید آژانسهای مسافرتی خودشان از کجا بلیط هواپیما تهیه میکنند!
- خرید آسان، لذتبخش و سریع بلیط هواپیما با آژانس هواپیمایی (نام آژانس)
- خرید بلیط هواپیما تنها در ۵ دقیقه با آژانس (نام مجموعه)
- آیا میدانید تا به حال چند بار بلیط هواپیمای خود را گران خریدهاید؟ قیمتها را مقایسه کنید.
- با دیدن قیمت بلیطهای هواپیمای آژانس (نام آژانس) تعجب نکنید!
- تنها با یک تماس بلیط هواپیمای خود را تهیه کنید.
- آخرین فرصت برای شرکت در تور (نام شهر) با تخفیف.
- تخفیفهای ما را از دست ندهید.
- تور جدید شهر (نام شهر) را از دست ندهید.
- ارزانترین تور (نام شهر)
- صفرهای سفر ریخت، تخفیفهای ویژه تورهای مجموعه (نام آژانس)
جمعبندی
- بسیاری از آژانسهای هواپیمایی برای کار اطلاعرسانی و تبلیغات از ارسال پیامک انبوه استفاده میکنند.
- استفاده از این روش برای آنها مزایای متفاوتی مانند هزینه کم، تأثیر بالا، سرعت زیاد و توجه بیشتر به مشتریان همیشگی دارد.
- همچنین استفاده از این روش کاربردهای متفاوتی برای آژانسهای هواپیمایی دارد. آنها میتوانند مواردی مانند تخفیفها، رویدادها، تورها و بسیاری موارد دیگر را در زمان مناسب اطلاعرسانی کنند.
- توجه به مواردی مانند ساعت ارسال پیام، متن جذاب، استفاده از کلمات جذاب برای مخاطب مانند تخفیف، توجه به قیمت رقابتی و چک کردن پیامهای دریافتی از جمله کارهایی است که باعث میشود تأثیر بیشتری از بازاریابی پیامکی ببرند.
- در این متن به چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی اشاره کردهایم که میتوان از آنها استفاده کرد.
پرسشهای پرتکرار
متن پیامکها تأثیر بسیار زیادی روی مخاطبان دارد. به همین دلیل، زمانی که قصد دارید برای مخاطبان خود پیامک ارسال کنید، حتماً زمانی را برای نوشتن یک متن مناسب و جذاب اختصاص دهید. در انتها این مطلب چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی را خواهیم آورد.
۶- چک کردن پیامکهای دریافتی
زمان ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار مهم است. بسیاری از مجموعهها از یک یا چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی که متن جذابی دارند استفاده کردهاند. اما باز هم برایشان سؤال است که چرا نتوانستهاند نظر مخاطبان را جلب کنند. یکی از دلایل عدم موفقیت این مجموعهها، عدم توجه به زمان ارسال پیامک است.
بسیاری افراد دوست ندارند در زمان استراحت و خواب، برایشان پیامک ارسال شود. به همین دلیل باید پیامک تبلیغاتی در ساعات مناسب برای مخاطبان ارسال شود. سه بازه زمانی مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد که این بازههای زمانی عبارتند از:
- ۸ تا ۱۰ صبح
- ۱۲ تا ۲ ظهر
- ۴ تا ۶ عصر
۲- ارسال پیشنهادهای بهروز
۳- کاربردهای ارسال پیامک برای آژانسهای هواپیمایی را نام ببرید؟
همه افراد قرار نیست با تمام تورهای شما آشنا باشند و زمان آنها را بدانند. آژانسهای هواپیمایی با استفاده از سرویس ارسال پیامک میتوانند تورها و رویدادهای متفاوت را به مشتریان اطلاع دهند. با استفاده از این روش، مشتریان و مخاطبانی که دوست دارند در این تورها شرکت کنند، به راحتی از زمان آنها مطلع میشوند و با مجموعه تماس میگیرند تا اقدامات بعدی را انجام دهند.
۲- اعلام تخفیفها
گاهی تمام ظرفیت تورهای آژانسهای هواپیمایی پر نمیشوند. در این هنگام آژانسهای هواپیمایی با استفاده از تخفیفهای مناسب، قصد فروش بلیطهای باقی مانده را دارند. پیامکها به سرعت به دست مشتریان میرسند و همین امر باعث میشود تا بتوان در زمان کوتاه، پیام تبلیغاتی را به دست مشتریان رساند و آنها هم بتوانند قبل از زمان پرواز هواپیما، تور خود را رزرو کنند. همین امر باعث شده تا بسیاری از شرکتهای هواپیمایی با استفاده از پیامکهای تبلیغاتی، تورهای لحظه آخری خود را به مشتریان اطلاع دهند.
۴- انجام نظرسنجی
برخی افراد سؤالات خود را به شکل پیامک به همان سرشمارهای که با استفاده از آن برای آنها اساماس ارسال کردهاید، میفرستند. به همین دلیل باید پیامهای دریافتی خود را چک کنید تا بتوانید پاسخ این افراد را بدهید. بسیاری از این افراد میتوانند تبدیل به مشتریان خدمات و تورهای شما شوند.
چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی
لیست (VIP) از مشتریان خود تهیه کنید. کسانی را در این لیست قرار دهید که در سال گذشته بیش از یک بار از خدمات مجموعه شما استفاده کردهاند. شما میتوانید تخفیفهای جذاب و تورهای لحظه آخری با قیمت مناسب را ابتدا برای این افراد ارسال کنید. با استفاده از این روش میزان علاقه آنها به مجموعه شما افزایش خواهد یافت. همچنین بهتر است پیامکی که برای افراد موجود در این لیست ارسال میشود اندکی متفاوتتر باشد. متن پیامک ارسالی برای این افراد بهتر است اندکی صمیمیتر باشد.
۵- اطلاعرسانی تأخیرها
امتیاز به این مطلب