مشکلاتزیر ساختی،امنیتیو … جزء مواردی هستند که پیمانکار پشتیبانی شبکه باید در گزارشاتمانیتورینگبه آن ها اهمیت ویژه ای بدهد. اتصال کامپیوترها به سرورها در شبکه ، اتصال و سرعت بالای اینترنت ، پوشش قطعی شبکه وایرلس ( بی سیم) و سرعت آن، از موارد مهم در پایداری زیرساخت شبکه هستند و جزئی از خدمات پشتیبانی شبکه به حساب می آید. یکی از این نمونه ها ممکن است از یک ویروس تروجان کوچک یا اسکریپت بدافزاری باشد که برای باز کردن یک پورت در اتصال اینترنت رایانه که معمولاً مسدود است، برنامه ریزی شده است. سپس هکر بدون اطلاع کاربر از این ورودی برای دسترسی به فایل هایی استفاده می کند که ممکن است حاوی اطلاعات شخصی مانند شماره کارت اعتباری، رمز عبور حساب یا هر چیز دیگری باشد که ممکن است ارزشمند در نظر گرفته شود. پشتیبانی شبکه به شما این اطمینان را میدهد که تمام دستگاهها، سختافزارها و نرمافزارها سازگار و کارآمد هستند.
سرویس تیکتینگ برای ثبت اتقافات و رویداد های و انجام راهکارهای رفع موقتی و دائم آن می باشد. این سرویس با هماهنگی کارفرما می تواند به عنوان سرویس مجزا در سایت کارفرما نصب و پیکربندی شود. تا کارفرما از همه مشکلات و اتفاقات رخ داده اگاه شود و ارزیابی بلند مدت از کیفیت و تاثیر پشتیبانی روی کسب و کار خود داشته باشد. خدمات پشتیانی شبکه می تواند به یک نفر یا یک گروه از متخصصین این حوزه واگذار شود. هر چه این پشتیانی از فرد به گروه تبدیل شود باعث اطمینان بیشتر در ساختار و عدم اختلال در آن می شود.
قرارداد پشتیبانی و نگهداری از سیستمهای حفاظتی و نظارتی:
ما این کار را با اتخاذ رویکردی فعالانه به مشتریان خود انجام می دهیم. میخواهیم همه چیز را در مورد نرمافزار و سیستمهای شما، تا خدمات ایمیل شما بدانیم. سپس یک ارزیابی از بالا به پایین از شبکه و راه حل های فناوری فعلی شما انجام خواهیم داد. پس از این، به شما کمک می کنیم تا یک برنامه جامع برای کاهش هزینه ها و بهبود سیستم های خود داشته باشید. در این شرایط شما مجبور هستید با تمام شرایط نیرو کنار آمده و هر امتیازی که نیاز است به او بدهید. درحالی که شرکت معتبر پشتیبانی شبکه با قرارداد رسمی قابل پیگیری، تعهد دارد به بهترین شکل ممکن از شبکه شما مراقبت و حفاظت نماید.
یکی دیگر از وظایف یک متخصص شبکه تست سلامت و سالم بودن شبکه و همچنین چک کردن سخت افزارهای شبکه است. شبکه هایی که دارای Network Services می باشند ، فونداسیون لازم را برای پشتیبانی از شبکه و ارتقاء بهتر سیستم های شبکه دارند. کنترل و نظارت ، قسمتی از Network Services می باشد که سیستم های شبکه را تحت نظر دارد.
خدمات پشتیبانی شبکه برای همین موقع هاست!
پشتیبانی شامل همه چیز می شود، از عیب یابی مشکلاتی که ممکن است برای شبکه ایجاد شود تا آزمایش آن برای مشکلات احتمالی یا آسیب پذیری های امنیتی. کنترل فرآیندهای سیستمی تحت مفهوم پشتیبانی میتواند به سازمانها در مدیریت فرآیندها کمک شایانی کند. این مهم در نهایت منجر به کاهش هزینههای پرداختی و رسیدن به اهداف سازمانی میشود. پس ضروری است که به عنوان صاحب یک کسب و کار به دنبال بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات خدمات پشتیبانی شبکه باشید. در یک کلام، پشتیبانی شبکه همه چیز در مورد توجه به نیازهای کاربری است. مسئولیت اصلی متخصصان شبکه این است که به افراد در استفاده صحیح، مداوم و امن از تجهیزات کامپیوتری کمک کنند.
- همانگونه که در ابتدای مقاله، به این موضوع اشاره کردیم، یک فرد، به عنوان پشتیبان شبکه، مسئولیت کامل نگهداری از شبکه را به صورت روزانه، برعهده دارند.
- در این مقاله منظور از پشتیبان شبکه چیست؟ در حقیقت کارشناسان پشتیبانی شبکه با در نظر گرفتن موارد فوق و رفع نیازهای آتی شبکه می توانند از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کرده و از هدر رفتن منابع جلوگیری کنند.
- سرویس های دوره ای شبکه سبب می شود که مشکلات احتمالی در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف شود و شبکه در بهترین حالت قرار داشته باشد.
- دوربین مداربسته تحت شبکه، نگهداری دستگاه های الکترونیکی مانند سیستم های هوشمند اتاق سرور، دستگاه حضور و غیاب، برق اضطراری UPS و … هستند.
- زمانی که سرور توزیع هوشمندانه ایمیل ، سرور تلفن ویپ و ارتباط رایگان بین شعب شرکت ، سرور اتوماسیون و CRM با سرعت بالا همراه با بکاپ های مطمئن برای شما راه اندازی می کنیم، بسته به ابعاد شرکت بین 3 تا 15 نفر کاهش نیروی انسانی را در بر خواهد داشت.
- شما مجبور به ثبت قراردادهای سالیانه نخواهید بود و انعطاف پذیری بالایی در ثبت قرار داد برای شما وجود دارد.
در پاره ای موارد شرکت ها یک فرد را برای خدمات پشتیبانی دائمی شبکه استخدام می کنند. معمولا برای پشتیبانی 24 ساعته باید 3 کارمند تمام وقت استخدام کرد. برخی از شرکت ها نیز برای کاهش هزینه ها، خدمات شبکه را برونسپاری می کنند. شرکت پشتیبانی شبکه لازم است متناسب با شرایط شرکت های طرف مشتری پشتیبانی تخصصی شبکههای کامپیوتری منعطف باشد. اگر مشتریان رضایت کافی از عملکرد یک شرکت پشتیبانی شبکه نداشته باشند ممکن است به مرور اعتبار خود را نزد مشتریان از دست دهند. برخی از ویژگی های شرکت های پشتیبانی شبکه معتبر را در ادامه میخوانید.
تیم پشتیبانی باید بنا بر تجربه بالا توانایی مدیریت و حل مسائل در شرایط بحرانی را داشته و بهترین راه حل ها را پیدا کند. تجربه همکاری با شرکت های بزرگ و معتبر نشان دهنده این است که شرکت پشتیبانی شبکه از قابلیت های فنی بالایی برخوردار است. شبکه ها اغلب در زمانهای غیر منتظرهای از کار میافتند و بر روند کار روزانه در یک سازمان تأثیر میگذارند. مشکلات شبکه میتوانند کارکنان را برای چند دقیقه، ساعت یا روز از انجام وظایف خود باز دارند. بنابراین، استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه که بتواند هر لحظه مشکل را برطرف کند، برای هر سازمانی ضروری است. اینجاست که مفهوم نظارت بر شبکه جهت جلوگیری از قطعی و رفع مشکل بسیار مهم جلوه میکند.
پشتیبانی شبکه محلی اصطلاحی برای تعریف مجموعهای از ایستگاههای کاری است که به منظور اشتراک گذاری منابع با یکدیگر متصل هستند و اغلب میتواند هر چیزی از فایلهای کاری گرفته تا اسکنرهای ویروس را در بر گیرد. در بسیاری از موارد، این کامپیوترها اساساً طبق تعریف به اینترنت متصل نیستند، اما ممکن است از پورت اترنت و یک روتر برای افزایش تواناییهای اشتراک گذاری خود استفاده کنند. این به کارمندان در گروه کاری امکان میدهد فورا” فایلها را ارسال و دریافت کنند و هنگامی که مشکلی در یک رایانه رخ میدهد، میتوان آن را به سرعت در گروه بهروزرسانی یا تعمیر کرد. یکی از ابزارهای پشتیبانی از شبکه مانیتورینگ شبکه و اقدامات پیشگیرانه است. با شناسایی و عیب یابی سریع از بزرگ شدن مقیاس موانع جلوگیری می کند.
پشتیبانی شبکه چیست ؟ منظور از پشتیبان شبکه چیست؟ خدمات و تجهیزات شبکه نوین
اگر شبکه به طور صحیح و با تجهیزات استاندارد راه اندازی گردد ، زمانی که برای پشتیبانی آن صرف میشود به حداقل خواهد رسید.در صورت ایجاد بستر و زیرساخت مناسب امکان پشتیبانی شبکه از راه دور ، زمان پاسخگویی را بالا میبرد. کارشناسان اعتماد شبکه پرهام آماده پاسخگویی و مشاوره در این حوزه و تمامی حوزه های شبکه میباشند. در هر دو حالت، شرکت موظف است مشکلات را شناسایی کرده و آنها را برطرف کند. شرکت میکروتیک نیز همانند سیسکو تجهیزات شبکه را تولید و عرضه میکند.
اختلال و قطعی در شبکه شامل حوزه سخت افزار و ارتباطات فیزیکی که جزو خدمات پسیو شبکه می باشد یا سرویس های اکتیو شبکه شبکه می شود. گاهی حتی اختلال کندی یک سرویس می باشد و صرفا قطعی مطرح نیست و همین کندی باعث ضررهای بسیار در کسب و کار می شود. خدمات پشتیبانی شبکه به خدمتی تبدیل شده که تمام شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ به آن نیاز دارند.