برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن میتواند شروع جذابی باشد مثلاً دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصاً برای تبریکهای مناسبتی این روش بسیار مناسب است. کلمات دیگری که مناسب هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که میخواهید مخاطب به آن توجه ویژهای داشته باشد. همینطور شعار تبلیغاتی برند خود نیز میتواند شروع خوبی باشد.
مختصر و مفید بنویسید
مقرونبهصرفه
وقتی پیام خود را بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال میکنید، جنبه تبلیغاتی بودن آن باعث میشود افراد توجه چندانی به آن نکنند. ولی اگر پیام شما حاوی امتیازی مثل کد تخفیف، استفاده از سرویس رایگان و هر چیزی باشد که میتوانید برای مشتریان خود در نظر بگیرید، مخاطب را درگیر میکند. این نوع پیامها بیشتر قابلیت ارسال و اشتراک با دیگران دارند.
خلاقیت را به متن پیامک خود بیفزایید
سعی کنید با حداقل کلمات و بهصورت موجز، اصل مطلب را در پیامک ارسالی ادا کنید. شما تا ۷۰ کاراکتر (۲۰ کلمه) میتوانید برای استفاده از تمام حروف، علامتها و فضای خالی بین کلمات استفاده کنید. اینکه در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنید و هم از بهترین کلمات برای همراه کردن مشتری با خود استفاده کنید، به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات برمیگردد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنی است.
برای اینکه بتوانید پیامکهای تبلیغاتی خوبی را برای مخاطبین خود ارسال کنید، در ادامه به معرفی چند نمونه پیامک رستوران میپردازیم.
ارسال کد تخفیف
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، فقط امروز فرصت دارید که محصول [نام محصول] را با [X] درصد تخفیف از رستوران ما تهیه کنید.
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، امروز روزی ویژه است! با ثبت سفارش از طریق لینک زیر میتوانید در تمام سفارشهای خود [X] درصد تخفیف بگیرید. فقط برای سفارشهای آنلاین. [لینک تخفیف اختصاصی]
- [نام برند]: رایگان شد! با خرید [محصول الف]، [محصول ب] را به رایگان هدیه بگیرید. این پیشنهاد تا [تاریخ] معتبر است.
تخفیفهای مناسبتی
- سال نو: هنوز دنبال هدیهای مناسب برای خانواده میگردید؟ از [نام رستوران] اعتبار هدیه بخرید و یکی از دوستان خود را خوشحال کنید.
- سال نو: چرا در سال نو آشپزی کنید؟ با سفارش آنلاین از [نام رستوران]، [X] درصد تخفیف بگیرید و غذاهای مورد علاقه خود را در خانه دریافت کنید. [لینک تخفیف]
- بلک فرایدی: [نام کاربر] عزیز، از خرید زیاد خسته شدهاید؟ یک خوراکی سریع و خوشمزه را با [X] درصد تخفیف از [نام رستوران] سفارش دهید.
- تعطیلات: [نام کاربر] عزیز، تعطیلات خوش بگذره! تا [تاریخ] محصولات منتخب ما رو با تخفیف تهیه کنید. [لینک محصولات تخفیفدار]
بازاریابی پیامکی یا (SMS Marketing) به شکلی از بازاریابی گفته میشود که در آن، کسبوکارها با اجرای کمپینهای تبلیغاتی اساماسی اقدام به جذب مشتریان جدید یا راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی میکنند. بدین ترتیب کسبوکارها میتوانند مشتریان قدیمی خود را تبدیل به مشتریان وفاداری کنند که به برند آنها اعتماد دارند. پیامکهای تبلیغاتی از نوشتههای کوتاهی تشکیل میشوند که از آنها برای ارسال پیشنهادهای ویژه با مدت محدود، اخبار و اطلاعات جدید و هشدارها استفاده میشود.
بازاریابی پیامکی یکی از روشهای مناسب و محبوب برای جذب مشتریان جدید و کسب رضایت مشتریان قدیمی است به همین دلیل تمام کسب و کارها با روشهای بازاریابی پیامکی آشنا شوند یکی از مشاغل پرکاربرد رستورانها هستند، به همین دلیل اهمیت دارد که با انواع نمونه پیامک رستوران آشنا باشیم. در این مطلب قصد داریم با برخی از اصول مهم برای ارسال پیامک رستوران و کترینگ آشنا شویم. بدین ترتیب خواهیم توانست به شکلی مؤثرتر به جذب مشتریان اقدام نماییم.
اهمیت بازاریابی پیامکی چیست؟
تصور بعضی از افراد این است که با وجود پیشرفت مداوم تکنولوژی و ظهور روشهای جدید و مؤثر بازاریابی دیجیتال، دیگر نمیتوان به بازاریابی پیامکی به عنوان یک روش مؤثر نگاه کرد. بدین منظور تصور میشود که اثربخشی این روش کاهش یافته باشد. اما در واقعیت اینطور نیست. چرا که اساماسهای تبلیغاتی همچنان به عنوان یکی از روشهای مؤثر و باکیفیت در این زمینه شناخته میشوند. از طرفی این روش مستلزم صرف هزینه زیاد نبوده و از طرف دیگر نیاز به دسترسی به اینترنت یا نصب اپلیکیشن خاص برای آن وجود ندارد. بدین ترتیب میتوان به سریعترین شکل ممکن اقدام به برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید کرد.