
بروزرسانی: 03 خرداد 1404
نمونه پیامک رستوران برای بازاریابی و تبلیغات اس ام اسی
برای ایجاد شروعی صمیمانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس همراهی را برانگیزد، خطاب قرار دادن او با اسم کوچک در ابتدای متن می تواند شروع جذابی باشد مثلاً دوست عزیز، مشتری همیشه همراه، محمد عزیز و غیره. مخصوصاً برای تبریک های مناسبتی این روش بسیار مناسب است. کلمات دیگری که مناسب هستند در ابتدای متن بیاورید کلمات کلیدی و مهمی است که می خواهید مخاطب به آن توجه ویژه ای داشته باشد. همین طور شعار تبلیغاتی برند خود نیز می تواند شروع خوبی باشد.
مختصر و مفید بنویسید

مقرون به صرفه
وقتی پیام خود را بدون هیچ امتیازی برای مخاطب ارسال می کنید، جنبه تبلیغاتی بودن آن باعث می شود افراد توجه چندانی به آن نکنند. ولی اگر پیام شما حاوی امتیازی مثل کد تخفیف، استفاده از سرویس رایگان و هر چیزی باشد که می توانید برای مشتریان خود در نظر بگیرید، مخاطب را درگیر می کند. این نوع پیام ها بیشتر قابلیت ارسال و اشتراک با دیگران دارند.
خلاقیت را به متن پیامک خود بیفزایید
سعی کنید با حداقل کلمات و به صورت موجز، اصل مطلب را در پیامک ارسالی ادا کنید. شما تا ۷۰ کاراکتر (۲۰ کلمه) می توانید برای استفاده از تمام حروف، علامت ها و فضای خالی بین کلمات استفاده کنید. اینکه در عین کوتاه بودن متن پیام، هم تبلیغ کنید و هم از بهترین کلمات برای همراه کردن مشتری با خود استفاده کنید، به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات برمی گردد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت این کار شدنی است.
برای اینکه بتوانید پیامک های تبلیغاتی خوبی را برای مخاطبین خود ارسال کنید، در ادامه به معرفی چند نمونه پیامک رستوران می پردازیم.
ارسال کد تخفیف
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، فقط امروز فرصت دارید که محصول [نام محصول] را با [X] درصد تخفیف از رستوران ما تهیه کنید.
- [نام برند]: [نام کاربر] عزیز، امروز روزی ویژه است! با ثبت سفارش از طریق لینک زیر می توانید در تمام سفارش های خود [X] درصد تخفیف بگیرید. فقط برای سفارش های آنلاین. [لینک تخفیف اختصاصی]
- [نام برند]: رایگان شد! با خرید [محصول الف]، [محصول ب] را به رایگان هدیه بگیرید. این پیشنهاد تا [تاریخ] معتبر است.
تخفیف های مناسبتی
- سال نو: هنوز دنبال هدیه ای مناسب برای خانواده می گردید؟ از [نام رستوران] اعتبار هدیه بخرید و یکی از دوستان خود را خوشحال کنید.
- سال نو: چرا در سال نو آشپزی کنید؟ با سفارش آنلاین از [نام رستوران]، [X] درصد تخفیف بگیرید و غذاهای مورد علاقه خود را در خانه دریافت کنید. [لینک تخفیف]
- بلک فرایدی: [نام کاربر] عزیز، از خرید زیاد خسته شده اید؟ یک خوراکی سریع و خوشمزه را با [X] درصد تخفیف از [نام رستوران] سفارش دهید.
- تعطیلات: [نام کاربر] عزیز، تعطیلات خوش بگذره! تا [تاریخ] محصولات منتخب ما رو با تخفیف تهیه کنید. [لینک محصولات تخفیف دار]
بازاریابی پیامکی یا (SMS Marketing) به شکلی از بازاریابی گفته می شود که در آن، کسب وکارها با اجرای کمپین های تبلیغاتی اس ام اسی اقدام به جذب مشتریان جدید یا راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی می کنند. بدین ترتیب کسب وکارها می توانند مشتریان قدیمی خود را تبدیل به مشتریان وفاداری کنند که به برند آن ها اعتماد دارند. پیامک های تبلیغاتی از نوشته های کوتاهی تشکیل می شوند که از آن ها برای ارسال پیشنهادهای ویژه با مدت محدود، اخبار و اطلاعات جدید و هشدارها استفاده می شود.
بازاریابی پیامکی یکی از روش های مناسب و محبوب برای جذب مشتریان جدید و کسب رضایت مشتریان قدیمی است به همین دلیل تمام کسب و کارها با روش های بازاریابی پیامکی آشنا شوند یکی از مشاغل پرکاربرد رستوران ها هستند، به همین دلیل اهمیت دارد که با انواع نمونه پیامک رستوران آشنا باشیم. در این مطلب قصد داریم با برخی از اصول مهم برای ارسال پیامک رستوران و کترینگ آشنا شویم. بدین ترتیب خواهیم توانست به شکلی مؤثرتر به جذب مشتریان اقدام نماییم.
اهمیت بازاریابی پیامکی چیست؟
تصور بعضی از افراد این است که با وجود پیشرفت مداوم تکنولوژی و ظهور روش های جدید و مؤثر بازاریابی دیجیتال، دیگر نمی توان به بازاریابی پیامکی به عنوان یک روش مؤثر نگاه کرد. بدین منظور تصور می شود که اثربخشی این روش کاهش یافته باشد. اما در واقعیت اینطور نیست. چرا که اس ام اس های تبلیغاتی همچنان به عنوان یکی از روش های مؤثر و باکیفیت در این زمینه شناخته می شوند. از طرفی این روش مستلزم صرف هزینه زیاد نبوده و از طرف دیگر نیاز به دسترسی به اینترنت یا نصب اپلیکیشن خاص برای آن وجود ندارد. بدین ترتیب می توان به سریع ترین شکل ممکن اقدام به برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی و جدید کرد.