تفاوت عمده دیگری که این قانون با قانون آمریکا دارد این است که اگر شما یک لیست از مخاطبین را تهیه کنید. درصورتی که آن مخاطبها به شرکت واسطه اجازه ارسال پیامک را قبلاً داده باشند، شما هم میتوانید از آن لیست در ارتباطات بازاریابی خود و ارسال پیامک به کل دنیا و یا به اهالی استرالیا بهره ببرید و نیاز به کسب اجازه مجدد نیست. این قوانین نشان میدهند که قانون اسپم استرالیا از قانون امریکا کمی سادهتر بوده و سختگیری آن کمتر است.
علاوه بر این موافقتنامه کتبی، قوانین دیگری نیز حائز اهمیت است که حتماً برای ارسال پیامک به کشورهای دنیا باید رعایت شوند.
با استفاده از سامانههای ارسال و دریافت پیامک بینالمللی میتوانید پیامکهای خارجی را به گروهی از مخاطبین خود ارسال کنید. این پیامها هزینه چندانی برای مشتریان در بر نداشته و با ارزانترین تعرفههای ممکن میتوانید اقدام به ارسال پیام کوتاه کنید. ارسال ایمیل به پیامک به شما این امکان را میدهد که از سیستم ایمیل مورد علاقه خود برای ارسال پیامک به خارج از کشور اقدام کنید.
همچنین که این امکان وجود دارد که پاسخهای دریافت شده را نیز در صندوق ورودی پیامها در پنل کاربری خود مشاهده کنید. در بخش تعرفههای ارسال پیامک به خارج از کشور نیز میتوانید به راحتی با وارد کردن نام کشور مورد نظر، آخرین نرخ آن را مشاهده کنید. همچنین هرگونه سؤال در این خصوص دارید را نیز با ما مطرح نمایید.
بنابراین لازم است قوانین برخی از کشورهای مهم برای ارسال و دریافت پیامک را بدانیم. اگر کسبوکار شما هم جزء تجارتهایی است که ارسال پیامک به کشورهای دنیا در دستور کار آن قرار دارد لازم است برخی اصول را بدانیم.
استفاده از پیامکهای بینالمللی با شماره پیام کوتاه اختصاصی پیامک های شما را متفاوت میکند. روشی مناسب برای برقراری ارتباط دوطرفه با مشتری است و از طرفی شماره اختصاصی همانطور که از نامش مشخص است مختص شرکت شما بوده و نیازی نیست که هر بار با شمارهای متفاوت به مشتریان خود پیامی را ارسال کنید.
این قانون در مورد ارسال پیامک به کل کشورهای دنیا به این صورت است که زمانی که پیامک تبلیغاتی از طریق ایمیل به کاربران در سراسر دنیا ارسال میشود باید به وضوح تبلیغاتی بودن آن پیامک برای او مشخص باشد. در نتیجه کاربر میتواند درصورتی که تمایلی به دریافت مستمر پیامک از آن شرکت را ندارد، دریافت پیامها را برای همیشه مسدود کند.
در ارسال پیامک به خارج از کشور لازم است قوانین و مقررات محلهای هر یک از کشورها را بدانید. هر زمان که اقدام به تبلیغات و بازاریابی پیامکی میکنید باید از شرایط و ضوابط آن آگاه باشید. با رعایت اصول، رضایت خاطر و امنیت مشتریان فراهم خواهد شد. بدین ترتیب همیشه حق با مشتری بوده و شما را در اولویت کار خود قرار خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با ما در تماس باشید.
اگر شما در حوزه کسبوکارهای اینترنتی مشغول به کار هستید و قصد معرفی آن به ایرانیان مقیم خارج از کشور دارید یکی از بهترین راهها، ارسال پیامک به خارج از کشور است. بدین ترتیب میتوانید محصولات و خدمات خود را به آنان معرفی نمایید. به این منظور لازم است از روشهای تبلیغاتی و راههای ارتباطی مختلف کمک بگیرید. از این رو تصمیم گرفتیم برخی از مزایای آن را با هم مرور کنیم.
این اتفاق خوشایندی است که پیامکی را به مشتری ارسال کنیم که منتظر دریافت آن باشد. پیامکهای بدون اجازه قبلی و اسپم برای مشتریان و مخاطبان بسیار آزار دهنده خواهند بود. جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات در این زمینه مستلزم آگاهی و شناخت قوانین کشورهای مختلف است. برای صاحبان کسبوکارها لازم است استراتژی درستی از کار پیش رو داشته باشیم.
در سال ۲۰۱۶، کشور استرالیا قانونی مبنی بر غیرقانونی بودن ارسال پیام تجاری ناخواسته وضع کرد. این قانون چه از طریق ایمیل مارکتینگ و چه از طریق پیامک داخلی و یا ارسال پیامک به خارج از کشور مطرح است. بنابراین دریافت رضایتنامه کتبی توسط کسبوکار مورد نظر جهت دریافت پیامک و ایمیل از گیرنده پیام ضروری است.
در انگلستان ، آییننامه حفظ حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی (PECR) -که توسط دفتر کمیسر اطلاعات (ICO)- بر اساس قانون حمایت از اطلاعات، منتشر شده است، قوانین بازاریابی پیامکی را وضع مینماید. مشابه با قانون استرالیا، باید با اجازه قبلی پیامکها ارسال شوند و امکان لغو دریافت پیامک ضروری است.
البته برعکس قانون (TCPA) امریکا، در قانون اسپم استرالیا، اگر بیزنسی با گیرنده رابطه قبلی داشته باشد، امکان ارسال پیامک بدون مشکل خواهد بود. در هر صورت در تمام این قوانین لازم است که امکان لغو دریافت پیامک برای مشتریان به وضوح وجود داشته باشد تا مشتری هر زمان که تمایل داشت، بتواند دریافت پیامک از شرکت را لغو کند.
آمارها نشان دادهاند که بیش از ۹۰ درصد پیامهای کوتاه در طول ۹۰ ثانیه خوانده میشوند. بنابراین ارسال پیامک به خارج از کشور میتواند در جذب مشتریان جدید و جلب رضایت مشتریان قدیمیتر مثمر ثمر واقع شود. به همین دلیل ارسال پیامک میتواند بازدهی بیشتری در مقایسه با سایر ابزارها و ارتباطات الکترونیکی داشته باشد. با استفاده از پیامکهای بینالمللی میتوان با اطمینان خاطر تقریباً در هر نقطهای از جهان اقدام به ایجاد ارتباط با مشتریان کرد.
در کشور ایالات متحده آمریکا سه ارگان مهم وجود دارند که مسائل مربوط به پیامکها را بررسی میکنند. این ارگانها شامل انجمن سامانه ارتباطات سیار (CTIA)، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) و انجمن بازاریابی موبایل (MMA) هستند. شاید باور این موضوع برای ما که در ایران زندگی میکنیم، کمی مشکل باشد اما مطابق با قانون حمایت از کاربران تلفن (TCPA)، برای ارسال پیامک به اشخاص باید موافقتنامه کتبی از آنها داشته باشیم.
از طریق خرید سامانه پیامک شما قادر خواهید بود به واسطه اینترنت به ارسال پیامک به خارج از کشور اقدام کنید. سامانههای پیامکی زیادی هستند که این امکان را برای کاربران خود فراهم میکنند. ارسال پیامک به خارج از کشور میتواند با هدف ارسال پیامک تکی یا ارسال پیامهای گروهی انجام شود. زمانی که قصد تأیید شماره موبایل کاربران ایرانی روی سایت یا نرمافزار ارسال پیامک داشته باشید میتوانید از پنلهای مختلفی برای این کار استفاده کنید. بدین ترتیب خطوط خدماتی میتوانند پاسخگوی نیاز شما به این منظور باشد.
امتیاز به این مطلب