در دورانی که مردم به دلیل پاندمی کرونا سبک زندگی خود را تغییر دادهاند، یکی از مهمترین اتفاقات رو آوردن آنها به خرید اینترنتی بوده است. پیش از این شاید تنها در مواقع ضروری کاربران به فروشگاه های اینترنتی مراجعه میکردند. هنوز خرید حضوری و رفتن به مغازهها نسبت به خرید آنلاین طرفدار بیشتری داشت. برآورده شدن نیازهای اصلی مردم به فروشگاه های آنلاین وابسته نبود و این مسئله جامعیت نداشت. اما درچند سال اخیر تمام این قواعد به کلی تغییر کرد و فروش آنلاین به اصلیترین روش بازاریابی تبدیل شد. برای راهنمایی بیشتر توصیه می کنیم حتما مطلب مزایای بازاریابی پیامکی ؛ سکوی پرتاب کسبوکار شما را مطالعه کنید.
اهمیت و مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی
مزایای کلی استفاده از پیام کوتاه در یک تجارت الکترونیکی نیز با رضایت بالای مشتری مشهود است. مخاطب امروزه از تمام پلتفرمهای مجازی برای بدست آوردن نیازهای خود استفاده میکند. اما نکتهی مهم این است که هنوز پیامک را به رسمیت شناخته و پذیرای تبلیغات و اطلاعرسانی از این طریق هم است. نکتهی دیگر هزینهی کم ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. برای بازاریابان این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که بودجهی کمی برای روش تبلیغاتیای با بازخورد مناسب اختصاص دهند. بنابراین بهترین فرصت برای بازاریابان این است که از ارسال انبوه پیامک به مخاطبان جهت رشد کسبوکار و فروش خود در حال حاضر استفاده کنند.
چند نمونه بازاریابی پیامکی برای کسبوکارهای آنلاین
هر کسبوکاری با هدفی مشخص فعالیت خود را در بازاریابی آغاز میکند. در کمپینهای تبلیغاتی نیز تلاش میشود از مهمترین متدها استفاده شود تا بیشترین فروش را داشته باشند. بهره بردن از این روش نیاز به یک برنامهی اساسی و پیروی از اصول آن دارد. پس از آنکه با تعاریف و نحوهی انجام آن آشنا شدید بهتر است بدانید چه کاربردهای ویژهای برای شما فراهم خواهد کرد. با ارسال پیام کوتاه در فروشگاه اینترنتی خود، میتوانید انتظار مزایای زیر را داشته باشید:
- افزایش ارزش ترافیک نهفته (۲ تا ۳ برابر احتمال خریداران بیشتر)
- جلوگیری از رها شدن سبد خرید مشتری
- تحلیل و بررسی بازخورد مخاطب
- ایجاد یک لیست موثر برای بازاریابی پیامکی (نرخ تبدیل ۲ تا ۴ در مقابل ایمیل)
- صرفه جویی در وقت و هزینه در پشتیبانی مشتری (۱۰ برابر کارآمدتر از تماس تلفنی، ۴ برابر بیشتر از ایمیل)
- افزایش رضایت مشتری
- افزایش نرخ بازگشت سرمایه
- سرعت بالای ارسال و دریافت
- آگاهی از نام برند و کسبوکار در میان مردم
- بالا رفتن نرخ تعامل با مشتری
علاوه بر تبیلغ یک محصول و یا اطلاعرسانی فروش فوقالعاده، پیامک میتواند جنبهی برقراری ارتباط موثر با مشتری را نیز داشته باشد. برخی از این امکانات نیاز به کسب مجوز از سوی مخاطبان دارد. برای انطباق با قوانین ضد هرزنامه ، در اکثر کشورها ، دو نوع اول نیاز به انتخاب مشتری دارند. اما با دسترسی به چنین مجوزهایی میتوان تجربهای به یاد ماندنی از ارسال انبوه و بازدهی بازاریابی پیامکی را در کمپینهای خود داشته باشید.
در این میان تلاش شد که هم از طریق شبکههای اجتماعی و هم دیگر روشهای تبلیغات کسبوکارهای آنلاین خود را به مشتریان شناسایی کنند. شاید هر چند وقت یکبار یک متد جدید معرفی شد و در فروش بالا نیز تاثیر داشت اما پیام کوتاه همچنان مورد استفاده قرار گرفت و اساماس مارکتینگ رکن اصلی تبلیغات بود. تاثیر مثبت و کاربرد فوقالعاده بازاریابی پیامکی در فروش اینترنتی آنقدر چشمگیر بود و هست که هنوز بازاریابان از آن بهره میبرند. در ادامه بیشتر شما را با مزایای این روش و دلایل استفادهی آن آشنا خواهیم کرد.
مزایای بازاریابی پیامکی ؛ سکوی پرتاب کسبوکار شما
همهی ما این روزها به خرید آنلاین و استفاده از فروشگاه های اینترنتی به نوعی وابسته شدهایم. دیگر مردم ترجیح میدهند تا مایحتاج زندگی خود را از طریق سفارش آنلاین تهیه کنند. به همین دلیل صاحبان کسبوکار نیز محصولات خود را از تمام پلتفرمها تبلیغ میکنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. یکی از بهترین روشها برای این کار استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی است. زیرا از طریق آن در کوتاهترین زمان ممکن به انبوهی از مشتریان و کاربران جدید میتوان دسترسی پیدا کرده و خدمات خود را معرفی کنید.