اگرچه، در صورتی که تبلیغات پرداختی جزوی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج می توانند خیلی سریع تر برای شما رقم بخورند. در نهایت، معمولاً پیشنهاد می شود که روی افزایش دسترسی ارگانیک خود با استفاده از محتوا، سئو و شبکه های اجتماعی برای رسیدن به موفقیت پایدار و طولانی مدت تمرکز کنید. زمانی که شک داشتید، از هر دو استفاده کنید و از پروسه خود همان طور که جلو می روید یاد بگیرید که کدام کانال ها چه پرداختی و چه رایگان بهترین عملکرد را برای برند شما دارند. هر عملی در بازاریابی که موجب جلب توجه کاربران به محصول یا خدمات شود را اصلاحا پروموشن یا پیشبرد فروش گویند. در نتیجه تمام این صحبت ها، برای داشتن توان رقابتی به عنوان یک صاحب بیزینس، باید حداقل یک سری از جنبه های دیجیتال مارکتینگ را در آغوش بگیرید.
به همین دلیل باید ایمیل ها را بصورت هدفمند نوشت تا کاربر را هدایت کند و جذابیت لازم را برای شرکت سی یو وب او داشته باشد. بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند. بازاریابی دیجیتال برخلاف بازاریابی آفلاین تعاملیتر و دوسویه است و امکان برقراری ارتباط دو طرفه میان تبلیغدهنده و مخاطبان وجود دارد. دیجیتال مارکتینگ یه دنیاست و بستگی داره شما با چه هدفی واردش میشین و توی کدوم شاخه میخواین فعالیت کنین. اما کسی که تجربهی کاری نداره و داره از صفر شروع میکنه، بسته به قوانین و اصول شرکتی که باهاشون وارد همکاری میشه، میتونه انتظار حقوقی بین ۳ تا ۵ میلیون در ماه رو داشته باشه. یک نکته جالب در مورد بازاریابی B2C این است که مصرفکنندگان انتظار دارند که برند به مزایای محصول اشاره کند تا همهچیز را برای آنها روشن کند.
در ابتدا بهمنظور شناسایی آن دسته از اهداف و چالشهای مشتری هدف که با کسبوکار شما ارتباط پیدا میکنند باید تعریف دقیقی از خریدار ایدئالتان داشته باشید، یا همانطور که قبلاً ذکر شد، «پرسونا»ی مشتری هدف را مشخص کنید. اساساً محتوایی که تولید و منتشر میکنید باید با هدف کمک به این پرسونا در جهت تحقق اهدافش و همچنین غلبه بر چالشهایی که در پیش رو دارد تهیه شود. بازاریابی دیجیتال بر خلاف بیشتر روشهای سنتی و آفلاین، امکان مشاهده نتایج دقیق در هر لحظه را برای بازاریاب فراهم میکند. اگر در یک روزنامه تبلیغ گذاشته باشید به خوبی میدانید که تخمین تعداد افرادی که به آن صفحه مراجعه و به تبلیغ شما توجه کردهاند، چقدر دشوار است. درواقع، هیچ روش مطمئنی برای اطلاع از اینکه آیا آن تبلیغ مسبب به سرانجام رسیدن هیچ فروشی بوده یا خیر وجود ندارد.
بازاریاریابی ربایشی، جاذبهای یا درونگرا، نوعی از بازاریابی است که در آن فعالیتهای بازاریابی برای گروه دقیقی از مخاطب انجام میگیرد که به آن مخاطب (مشتری) هدف یا تارگت مارکت گفته میشود. این فعالیتها عموما زمانی انجام میگید که نیاز دسته مشخصی از افراد شناسایی شده و برای برطرف کردن آن نیاز از سمت بیزنس، راهکار یا راهکارهایی ارائه شده که به نظر میرسد برای گروه هدف جذاب است. از اینباند مارکتینگ عموماً برای فروش، خدمات پس از فروش، بالابردن وفاداری و موارد از این دست استفاده میگردد. برای برگزاری یک کمپین موفق ایمیلی میتوانید از مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید تا شاهد بهترین بازخورد و نتایج مثبت از روند اجرایی پروژه کسب و کار اینترنتی خود باشید. ما درآژانس تبلیغاتیپرمون طرح با شما همراهیم، تا علاوه بر ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ کمک کنیم تا حضورتان در جهانِ دیجیتال اثرگذار باشد.
هدف از این نوع بازاریابی جذب و نگهداری مشتریان احتمالی است نه به این صورت که آنان را مجبور به خرید محصول یا خدمات خود کنیم بلکه صرفاً به آنها کمک کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرند و چه بسا ما در میان گزینههای آنها قرار بگیریم. گیمیفیکیشنها همان تبلیغاتی هستند که در میان بازیهای موبایلی به شما نشان داده میشوند و شما در ازای دیدن یا کلیک بر روی آنها میتوانید سکه بازی هدیه بگیرید، این روش از تبلیغات هم جزو روشهای نوین و خوشبازده محسوب میگردد. به این نکته توجه کنید که محتوای هر شبکهاجتماعی با هر شبکهاجتماعی دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ادبیات محتوای فیسبوک، با ادبیات محتوای لینکدین یا اینستاگرام متفاوت است.
شما نمیتوانید در دنیای بزرگ دیجیتال فعالیت کنید و وبسایت نداشته باشید یا وبسایت مناسبی نداشته باشید! باید بدانید نتیجه کلیه فعالیتهایی که در دنیای تجارت الکترونیک انجام میدهید باید به وبسایت ختم شود. استفاده و بهرهگیری از شبکه های اجتماعی و سایر رسانههای آنلاین و آفلاین در دنیای بازاریابی دیجیتال بدون داشتن وبسایت یا نتیجهای برای شما نخواهد داشت و یا نتیجهای زودگذر رقم خواهد زد.
بیشتر پیامهایی که برای بازاریابی یک برند به کار میرود تا مخاطب را جذب کند، جنبه عمومی و یکسانی دارد و نشان از آن دارد بیشتر شرکتها مخاطب شناسی و مشتری شناسی دقیقی ندارند. امروزه وقتی برای کسی سوالی پیش میآید، اولین کاری که انجام میدهد جستوجو در گوگل است و معمولا سراغ سایتهایی میرود که در ابتدا جلو چشمانش باشد و البته با عنوانی جذاب و کاربردی او را به سمت خود بکشاند. چیزی که وبسایت شما به آن نیاز دارد تا بتواند برند خود را در آن معرفی کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از پرمونطرح، با مفهوم دقیق ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. روی آوردن به این سبک به شما کمک میکند که با استفاده از پیشنهادهای گوگل، تسلط بیشتری بر روی بر فضای بازاریابی داشته باشید و با این کار کسبوکارتان را رونق ببخشید. بنابراین میتوان گفت که عکسالعملها و تبادل نظر در دیجیتال مارکتینگ فضا را برای رشد و پیشرفت و یا حتی شکست در کسبوکار فراهم میکند.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی درونگرا به این مفهوم است که مخاطب در ابتدای سفر مشتری و آشنایی با برند شما، احساس کند که خود به سمت شما آمده، نه اینکه شما به سراغ او رفته باشید و شروع ارتباط بین مخاطب و کسب و کار با تصمیم خود مخاطب انجام شود. در واقع بازاریابی درونگرا یک استراتژی کامل برای جذب لید و تبدیل آن به مشتری است. در این استراتژی با در اختیار قرار دادن اطلاعات مرتبط و مفید برای مخاطبین، افراد علاقمند به صنعت شما که می توانند مشتری شما باشند جذب می شوند و در هر مرحله از سفر مشتری ارزشی از محصولات برای مخاطب بیان میشود. شرکتها از سرویس ایمیل برای برقراری ارتباط با کارکنان یا مشتریان خود استفاده میکنند اما ایمیلها پتانسیل بیشتری دارند و میتوانند در بازاریابی نیز موثر باشند.
- درنهایت، بازاریابی دیجیتال مستلزم دقت نظر و پیگیری و نظارت مستمر است و تنها از این طریق است که در مدت نسبتاً کوتاهی میتوانید به سرمنزل مقصود دست پیدا کنید.
- با توجه به شدت رقابت یک کلمه کلیدی، هزینه ای که پرداخت می کنین میتونه مقرون به صرفه یا خیلی زیاد باشه.
- برای انجام این کار، شما به یک دیدگاه یکپارچه از ترجیحات مشتری و انتظارات در تمام کانالها، وب سایتهای ارتباط جمعی، موبایل، پست مستقیم، نقطه فروش و غیره نیاز دارید.
- سوم اینکه انفجار اطلاعات در رسانههای آنلاین باعث میشود مخاطب شما با حجم زیادی از تبلیغات روبرو شود.
SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing که به معنای بازاریابی شبکه های اجتماعی است، یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکهها، میتوانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسبوکار خود رونق ببخشید. پسازآن، مسئول بازاریابی شبکههای اجتماعی از طریق پستهای معمول و روشهای پولی به تبلیغ این مجموعه در حسابهای شرکت در رسانههای اجتماعی میپردازد. در این میان، مسئول ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی میتواند یک کمپین ایمیلی به راه بیندازد و مثلاً برای آنهایی که کتاب مزبور را دریافت کرده اند، اطلاعات بیشتری را در رابطه با شرکت یا محصول ارسال کند.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اطلاعات کامل درباره دیجیتال مارکتینگ ایران تلنت
با توجه به حساسیت بسیار بالای این بخش پیشنهاد میشود در صورتی که تخصص کافی در حوزه استراتژی و برندینگ دیجیتال ندارید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید و خطاهای احتمالی در آینده را به سمت صفر میل دهید. در صورتی که اصرار دارید خودتان این مهم را انجام دهید میتوانید از بخش مقالات وبسایت نوکارتو دیدن کنید و مقالههای مرتبط با حوزه نگارش بیزنس پلن را مطالعه کنید، همچنین میتوانید از وبسایتهای تخصصی در این زمینه مثل vtldesign دیدن کنید. این افراد اغلب تقویم تولید محتوای شرکت را تهیه و مدیریت می کنند و استراتژی محتوای شرکت را تعیین می کند. این متخصصان اغلب با افراد سایر دپارتمان ها در ارتباط اند تا مطمئن شوند که محتوای تبلیغاتی و یا غیرتبلیغاتی هر یک از کانال های دیجیتالی با محصولات و کمپین های ارائه شده از سوی کسب و کار همسو باشند. شبکههای اجتماعی یکی از آن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که بر میزان آگاهی از برند، تولید لید و بالا بردن ترافیک وبسایت آثار مثبتی دارد. یک دیجیتال مارکتر وظیفه دارد تا از میان شبکههای اجتماعی موجود بهترین، مناسبترین و پربازدهترین رسانهها را برای فعالیت کسبوکار خود انتخاب کند.