تبلیغات هدفمند Targeted advertising چیست؟ مهدی عراقی | smsdrive

بسته به اینکه کاربران با لپتاپ‌، تبلت و یا گوشی در حال گشتن در اینترنت هستند، تبلیغات موردنظر آن‌ها هم تغییر می‌کند. مثلا می‌توانید تعیین کنید تبلیغ شما فقط به کسانی نمایش داده شود که با تبلت در اینترنت می‌چرخند. مثلا اگر شارژر تبلت می‌فروشید می‌توانید تبلیغات‌تان را فقط به کاربران تبلت محدود کنید. به‌عنوان‌مثال اگر هدف شما از تبلیغات افزایش فروشتان باشد، نرخ تبدیل می‌تواند یکی از KPI هایتان باشد زیرا هر چقدر میزان نرخ تبدیلتان بالاتر برود، شما به هدف اصلیتان یعنی افزایش فروش نزدیک‌تر شده‌اید. اگر یک نگاه کوچک به تاریخچه شرکت‌های کوچک بی اندازید متوجه می‌شوید که دلیل شکست بسیاری از آنان هزینه­‌های بی‌مورد زیادی است که بابت تبلیغات پرداخت می‌کرده‌اند و از طرفی هرگز نتایج مطلوبی نیز نگرفته‌اند. یکی از دلایل این اتفاق همین هدفمند نبودن و نداشتن برنامه­ریزی درست بوده که باعث شده تبلیغاتشان آن‌قدر پراکنده و بی‌هدف باشد که از هیچ سویی به جامعه مخاطبان هدف نرسد و در سکوت نابود گردد.

http://civil-architecture.ir

شما برحسب بودجه‌تان، بهتر است بجای پیج‌های بسیار عمومی و پربازدید، در پیج‌هایی تبلیغ کنید که علاوه بر مخاطب خانم، افرادی عضو آن باشند که اهل ورزش نیز باشند. مثل پیج‌های کاهش وزن و لاغری، سلامتی، تناسب‌اندام و از این قبیل. البته همیشه پیدا کردن پیج‌های مرتبط با کسب‌وکارتان کار راحتی نیست و گاهی بسیار زمان‌بر و خسته‌کننده است. مثلا برای کاربران انگلیسی‌زبان تبلیغ انگلیسی بگذارید و برای فارسی‌زبان‌ها از تبلیغات فارسی استفاده کنید، حتی می‌‌توانید لحن و تصاویر تبلیغ‌تان را برای سگمنت‌های مختلف مخاطبان شخصی‌سازی کنید. به زبان ساده‌تر می‌توانید پرسونای مخاطب ایده‌آل برای کسب و کارتان را هدفگیری کنید. کاربران در دنیای وب یک IP مشخص دارند و احتمالا حین چرخش دنیای وب و یا استفاده از اپ‌های مسیریاب، موقعیت احتمالی کاربران مشخص می‌شود و کسب و کارها می‌توانند از این دیتا برای تبلیغات استفاده کنند.

شما چه ایده‌هایی برای هدفگیری مخاطبان دارید؟

بر مجله خبری اس ام اس درایو این ویژگی‌ها، می‌توان تبلیغات شخصی‌سازی‌شده ایجاد کنیم که با مخاطبان هدف ما نزدیک‌تر است و امکان تبدیل بسیار بالاتر است. برای مثال، شما ممکن است مشغول خواندن یک مقاله در رابطه با فواید پیاده‌روی و دویدن باشید و وب‌سایتی که از آن دیدن می‌کنید یک جفت کفش دویدن ورزشی را به شما نشان دهند. یا مثلا اگر سابقه جستجوی شما در یک موتور جستجو مانند گوگل حاوی عباراتی مانند بررسی گوشی‌های هوشمند یا آخرین فناوری تلفن همراه باشد، ممکن است برای شما تبلیغاتی برای گوشی‌های هوشمند جدید ارسال کنند. تبلیغات هدفمند می‌توانند موقعیت جغرافیایی و فعالیت شبکه‌های اجتماعی شمارا نیز در نظر بگیرند.

فیس‌بوک ۵/ ۳۷ میلیون دلار غرامت می‌دهد

زیرا با شناخت ویژگی ها، علایق و رفتار مخاطبان خود، می توانید مناسب ترین محصولات یا خدمات را به آنها ارائه دهید. تبلیغ هدفمند نوعی بازاریابی دیجیتال است که تبلیغات را مطابق با علایق و ویژگی های خاص مصرف کنندگان سفارشی می کند. متخصصان تبلیغات ابتدا اطلاعاتی مانند رفتار مصرف کننده، نمایه هایی که در سایت های شرکت ایجاد می کنند، عادات خرید و سایر اطلاعات اولیه جمعیت شناختی را جمع آوری می کنند.

  • مارکترها اطلاعات موردنیاز برای هدفمند کردن تبلیغات را جمع‌آوری می‌کنند.
  • سایت مدیرسبز با 13 سال سابقه به مدیران کمک می‌کند کسب‌و‌کارشان را سریع‌تر رشد بدهند.
  • این تبلیغات باعث بیشتر دیده شدن محصول یک شرکت می‌شود اما اینکه باعث بهتر دیده و شناخته شدن آن نیز می‌شود یا خیر بستگی به نوع استراتژی تبلیغات شرکت دارد.
  • Blog تاثیر بازاریابی و تبلیغات هدفمند در اعتبار بخشی به شرکت های ساختمانی اگر در صنعت ساخت و ساز هستید، ممکن است بازاریابی دورترین چیز از ذهن شما باشد؛ مگر اینکه مشاغل مشکلی داشته باشید.
  • این شبکه‌ها، تبلیغات شما را بر اساس اطلاعاتی که از کاربران دارند و تنظیمات هدفمند دلخواه شما، به کاربران نمایش می‌دهند.

هرچه استراتژی هدف گذاري مخاطب شما خاص تر باشد، ایجاد خلاقیت های تبلیغاتی مرتبط آسان تر خواهد بود و در نتیجه عملکرد بهتری خواهید داشت. تبلیغات کانتکستی معمولا به این فرمت هدفمند می‌شود که شما محصول یا محتوای تبلیغاتی‌تان را نزدیک به محتوایی مشابه و یا مرتبط به محصول خودتان قرار می‌دهید. مثلا اگر کار شما تعمیر لباسشویی است می‌توانید تبلیغات‌تان را در صفحاتی از وبسایت‌های مختلف نمایش دهید که در عنوان صفحه کلمه لباسشویی استفاده شده باشد. احتمالا تا الان به این موضوع برخورد کرده‌اید که وقتی در یوتیوب یک ویدیو مثلا مربوط به آشپزی می‌بینید تبلیغی که اول ویدیو و یا وسط آن نمایش داده می‌شود مربوط به آشپزی است. پیش از شروع تبلیغ و بودجه بندی تبلیغات، ابتدا هدف از تبلیغات خود را مشخص کنید.

۱. تبلیغات بازدیدی (گسترده)