تبلیغات هدفمند Targeted advertising چیست؟ مهدی عراقی | smsdrive

اگر کارهای خودتان را به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی نکنید هرگز به موفقیتی دست نخواهید یافت. در فضای تبلیغات و بازاریابی رقیبان شما به‌شدت در حال تلاش برای به دست آوردن مشتریان بالقوه شما هستند و چیزی که می‌تواند یک تمایز بزرگ بین شما و آنان ایجاد کند همین برنامه­ریزی‌هایی است که انجام می‌دهید. اما برای دستیابی به این مهم باید یکسری روش‌ها و اصول را بلد باشیم تا بتوانیم استراتژی تبلیغات هدفمند خودمان را برنامه­ریزی کنیم تا بیشترین بازدهی ممکن را برای ما داشته باشند. هر شرکتی که درحال فعالیت است مسلماً یک هدف اصلی یعنی افزایش نرخ تبدیل و درنهایت سود را دنبال می‌کند؛ برای رسیدن به چنین هدفی در مرحله اول باید مشتریانی را جذب کنیم. تبلیغات هدفمند می‌گوید که شما باید مخاطبان را بخش‌بندی کنید و بر همین اساس آنان را مورد هدف قرار دهید؛ مخاطبانی که ویژگی‌هایی که می‌خواهیم رادارند و از این طریق می‌خواهیم بهترین نتایج ممکن را از آنان دریافت نماییم. محتوای شما باید با توجه به گروه سنی و سایر ویژگی های مخاطبان هدف شما، تولید شود و صریح و شفاف باشد.

در طول این مرحله، تصمیم گیری در مورد مناطقی که سايت شما در آنها کوتاهی کرده است نیز ضروری است. هنگامی که خلاقیت های خود را طراحی کردید، پلتفرم خود را شناختید، مخاطبان خود را تقسیم بندی کردید، و رویکرد و هدف سايت خود را به وضوح تعریف کردید، زمان آن رسیده است که برای سايت تبلیغات هدفمند دیجیتال خود پول بگذارید. میزان سرمایه گذاری شما در تبلیغات هدفمند به نیازها، اهداف و بودجه شما بستگی دارد.

http://civil-architecture.ir

مجله خبری اس ام اس درایو هدفمند در واقع شامل تبلیغاتی است که چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین، براساس بخش‌بندی بازار مخاطبانی را با ویژگی‌های مهم هدف قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. اینگونه می‌توان مخاطبان هدف را شناسایی کرد و به واسطه آن تبلیغات پر بازدید تری را در نظر گرفت. بخش بندی بازار باعث می‌شود تا هر نوع محتوایی بتواند به صورت کاملا سفارشی منابع خاصی را مورد هدف و و ویژگی های کلیدی آن را به راحتی مورد بررسی قرار دهد. مارکترها اطلاعات موردنیاز برای هدفمند کردن تبلیغات را جمع‌آوری می‌کنند.

آیا تبلیغات هدفمند به حریم خصوصی ما تجاوز می‌کنند؟

همانطور که می‌دانید در دنیای امروز، بیشتر مردم در سراسر دنیا از جمله در کشور ما از اینترنت استفاده می‌کنند. در حقیقت، فضای مجازی به بخش جدانشدنی زندگی آحاد جامعه تبدیل شده است. بیشتر افراد از شبکه‌های اجتماعی و مرورگرها برای پیدا کردن اطلاعات، محصولات و خدمات مورد نیازشان استفاده می‌کنند. همین امر فرصتی را فراهم آورده تا هر کسب و کاری بتواند تبلیغات اینترنتی را به شکل‌‌های مختلف اجرا کرده و بدین وسیله مشتریان بیشتری را جذب نماید. ری‌تارگتینگ به این معناست که دوباره توجه کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده‌اند را به خودتان جلب کنید. مثلا کسانی که سبد خریدشان را رها کرده‌اند و هنوز آن را تکمیل نکرده‌اند، یا مدت زمان زیادی در سایت شما چرخیده‌اند اما خریدی انجام نداده‌اند و مواردی از این دست که تاثیر بسیار زیادی روی نرخ تبدیل کاربران دارد.

  • اینکه چه نقشه تبلیغاتی را در پیش بگیریم همه به میزان هزینه ها رابطه مستقیم دارد.
  • هنگامی که بدانید چه کسی را هدف قرار می دهید، خلاقیت های خود را توسعه خواهید داد.
  • تبلیغات هدفمند نتیجه تحلیلی است که به ما امکان می‌دهد که کاربرانی را که مصرف‌کنندگان بالقوه محصولات یا خدمات ما هستند شناسایی کنیم.
  • سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو، به افراد کمک می کند تا محصولات و خدمات مورد نظرشان را توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ به راحتی بیابند و همچنین افراد صاحبین کسب و کار به راحتی دیده شوند.
  • اگر قرار است تبلیغات هدفمند داشته باشید، باید برای هر سگمنت منابع و بودجه مشخصی تعریف کنید.
استفاده بی‌مورد از این اطلاعات و یا استفاده بیش از حد به کسب و کار شما آسیب می‌زند. اگر از کوکی‌ها و یا مواردی از این دست استفاده می‌کنید، سعی کنید اختیاری باشند و کاربران در صورت اعتماد به شما این کوکی‌ها را فعال کنند. نرخ تبدیل این مدل تبلیغات بیشتر است و معمولا نرخ بازگشت سرمایه بیشتری هم دارد. اگر بخواهید که تبلیغاتتان همیشه هدفمند باشد و شمارا به چشم‌اندازهایی که دارید برساند، قطعاً تولید محتوای متناسب و جذاب یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. تبلیغ کنندگان می توانند مشتریان بالقوه را با توجه به دستگاهی که استفاده می کنند هدف قرار دهند.

اتحادیه اروپا تبلیغات هدفمند مبتنی بر رصد کاربران را ممنوع می‌کند