تبلیغات رفتاری روی مدل گشتن کاربران و عادتهای اینترنتی آنها تمرکز میکند. مثلا لینکهایی که حین گشتن در اینترنت روی آنها کلیک میکنند، خریدهایی که به صورت آنلاین انجام میدهند. سایتهایی که بازدید میکنند، پیجهایی که در اینستاگرام فالو میکنند و حتی زمانی که در اینترنت میچرخند به مارکترها این امکان را میدهد که تبلیغات هدفمند به آنها نمایش دهند. معمولاً هدف اولیه و اصلی کمپینهای تبلیغات هدفمند، جذب مشتریان جدید است. اما همیشه نمیتوان این هدف را بهترین استراتژی در نظر گرفت جون طبق آمارها، احتمال خرید مشتریان جدید بین 5 تا 25 درصد است، در حالیکه مشتریان وفادار با احتمال بین 60 تا 70 درصد از شما خرید میکنند. در نتیجه برای افزایش فروش و نرخ بازگشت سرمایه، مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید.
اگر قرار است تبلیغات هدفمند داشته باشید، باید برای هر سگمنت منابع و بودجه مشخصی تعریف کنید. اگر نتوانید توازن و تعادل را به درستی برقرار کنید، قطعا خروجی مناسبی به دست نمیآورید. بدون شک منابع تبلیغاتی محدود هستند و باید هدفمند از آنها استفاده کنید.
- اولین قدم در تنظیم تبلیغات هدفمند مناسب این است که هدف خود را مشخص کنید.
- شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام و وب سایتها مکان بسیار خوبی برای تبلیغات محصولات هستند.
- یادگیری دیجیتال مارکتینگ شما اگه قرار باشه مدرک وکالت بگیرین باید به دانشگاه بروید،همچنین اگه قرار باشه دکتر بشوید باید به دانشگاه برو…
- در دنیای امروز، مشتریان با انواع تبلیغات مختلف احاطه شدهاند که شاید در خیلی موارد هیچ توجهی به تبلیغات نکنند و آنها را نادیده بگیرند.
- استوریها با اینکه ماندگاری 24 ساعته در پیج مورد نظر دارند ولی تاثیر طولانیمدتی در ذهن مخاطب ایجاد میکنند؛ اکثر اینفلوئنسرها به این شیوه تبلیغ میکنند؛ بنابراین این مدل از تبلیغات را حتماً مدنظر داشته باشید.
- اما تبلیغاتی که برای معرفی محصول انجام میگیرد ممکن است در مقایسه با برندینگ از جنبههای مختلف هزینههای کمتری را شامل شود.
از محدوده سنی تا محدوه جغرافیایی و یا مجله خبری اس ام اس درایو آنها را انتخاب میکنند و تبلیغ موردنظرشان در زمان موردنظر به کاربران نمایش داده میشود. تبلیغات هدفمند تأثیرات بسزایی در بازاریابی، افزایش فروش، ایجاد برند و توسعه کسب و کار دارد. تبلیغ به شما کمک میکند تا در مسیر صحیح با هزینه کاملاً مشخص و برآورد شده بتوانید سریعتر، سادهتر و کم هزینهتر به قلههای موفقیت و کسب سود از فروش دست پیدا کنید. برای تهیه چنین برنامهای به تحلیل موقعیت سازمان یا کسب و کار، اهداف تبلیغاتی و بودجه لازم نیاز دارید. در تبلیغات هدفمند، به جای اینکه محتواهای تبلیغاتی را در هر جایی از سطح وب و شبکههای اجتماعی قرار دهید، آن را در مکانهایی قرار میدهید که میدانید مخاطبان و مشتریان هدف شما (یا مشتریان هدف یک محصول خاص از برند شما) در آنجا حضور دارند.
هدفگذاری در شبکههای اجتماعی
ریتارگتینگ یک ابزار ضروری برای بازاریابان دیجیتال است زیرا روی مشتریانی که قبلا به برند علاقه نشان دادهاند یا با آن تعامل داشتهاند، سرمایهگذاری میکند. این کار با مرتبط کردن مجموعههایی از پیامهای تبلیغاتی (تبلیغات نمایشی، ایمیلها، تبلیغات شبکههای اجتماعی و غیره) با رفتارهای دادهشده زمانی که مشتری در حال تعامل با یک برند است، کار میکند. بهعنوانمثال، مشتری که یک جفت کفش ورزشی میخرد احتمالا با تبلیغاتی در مورد سایر لوازم ورزشی مورد هدف قرار میگیرد.
هدفگذاری و تبلیغات شخصیسازی شده
بدون شک مدیران از صرف هزینه در برنامههای تبلیغاتی دنبال خروجیهای مطلوب هستند و از سوی دیگر منابعی که در اختیار بازاریابها و تیمهای تبلیغات یک کسب و کار قرار دارد، محدود است. ضمن اینکه هیچکس نمیتواند بدون هدف کار کند و اگر نتوانید به درستی محتوای تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدف برسانید، بدون شک نه تنها اسیر فرایندهای بینتیجه و فرسایشی میشوید، بلکه منابع تمام شده و باید منتظر شکست سخت کسبوکار باشید. هنگامی که نوبت به راه اندازی بهترين سايت تبليغات هدفمند می رسد، بر اساس مسیری که انتخاب می کنید، مشخصات آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، فیس بوک عملکردهای مختلفی را ارائه می دهد و اطلاعات متفاوتی نسبت به تبلیغات گوگل یا هدف گذاری نمایشگر نیاز دارد.