بنابراین، هنگامی که یک مصرف کننده مجله خبری اس ام اس درایو مرتبط با خود را در سایت یا پلتفرمی که مرتباً از آن بازدید میکند یا استفاده میکند میبیند، به آنچه شما ارائه میدهید علاقهمندتر میشود. بدون داشتن استراتژی دقیق نمی توان در هیچ کاری به موفقیت رسید تبلیغات هدفمند هم از این قائده مستثنی نیست. در مجموع؛ بسیاری از شرکت ها (کوچک، متوسط و بزرگ)، پول زیادی را صرف تلاش برای رساندن پیام های خود و رشد کسب و کار خود میکنند. با ارائه تبلیغاتی که هدفمند هستند، اطمینان بیشتری خواهید داشت که، فقط افرادی که مشتریان اصلی شما هستند، بتوانند تبلیغات شما را مشاهده کنند، که در نتیجه باعث افزایش کارایی و کاهش هزینه ها میشود.
تبلیغات هدفمند و اهمیت آن در عصر حاضر
این استراتژی به شما یک نقشه راه و استراتژی درست برای موفقیت را میدهد و میگوید که دقیقاً چهکارهایی را باید انجام دهید تا به موفقیت برندتان دستیابید. برای انجام بخشبندی بازار یکسری روشها وجود دارد که در ادامه مقاله توضیح مفیدی به شما خواهم داد. تبلیغ می کنید + مشتریان بیشتر + فروش بیشتر + سود بیشتر + تبلیغ بیشتر + مشتری بیشتر. هر بار که شما در وبسایتی به مرور اطلاعاتی پرداخته یا عبارتی را جست و جو میکنید، این اطلاعات در کوکی ها ذخیره میشود.
شما چه ایدههایی برای هدفگیری مخاطبان دارید؟
اگر آن فرد بر روی وب سایت دیگری کلیک کند که از همان شبکه تبلیغاتی برخوردار است، احتمال دارد از طریق ریمارکتینگ تبلیغی درباره کالای اولین سایت ببیند. این آگهی ها به این امید اجرا میشوند تا علاقه کاربر برای خرید و بازگشت به سایت را افزایش دهند. با توجه به زیاد شدن تبلیغات آنلاین، توانایی ما در نادیده گرفتن آنها افزایش یافته است. در چنین شرایطی، فروشندگان و تبلیغ کنندهها، برای جلب توجه ما دست به استفاده از تبلیغات هدفمند زدهاند. نمونهای از تبلیغات متنی میتواند برای یک برند کفش ورزشی باشد که تبلیغی را در وبلاگی درباره فوتبال ارائه میکند. بهطورمعمول، بازاریابان یک تبلیغ ایجاد میکنند و آن را با کلمات کلیدی خاصی مرتبط میکنند سپس ناشر آن را تحلیل کرده و در صفحات مرتبطتر قرار میدهد.
- برای قرار دادن یک تبلیغ هدفمند آنلاین، باید یک کمپین در یک شبکه تبلیغاتی راه اندازی کنید.
- برای درک و فهم بهتر این مرحله باید تبلیغی را که قبلاً تهیه شده مورد بررسی قرار دهیم.
- اکثر استراتژی های بازاریابی آنلاین به گونه ای هستند که برای رسیدن به اهداف، معمولا به زمان طولانی نیاز دارند.
- تمام این موارد باعث می شود تا شما بخش بندی بازار را به راحتی بتوانید برای تبلیغات هدفمند خود در نظر بگیرید.
- کسب و کارهایی مثل رستورانها، مطب پزشکان، آموزشگاهها و … را میتوان در این ارتباط مثال زد که هدفگذاری جغرافیایی تبلیغات در مدت زمان کوتاه، مشتریان زیادی را برای آنها جذب خواهد کرد.
تبلیغات یعنی معرفی و نمایش محصولات و یا خدمات یک شرکت که به مشاغل فرصت میدهد میزان فروش خود را افزایش دهند. البته دقت کنید هر تبلیغاتی باعث افزایش در فروش نمیشود؛ به همین دلیل است که تاکید داریم فروش هدفمند محصولات به تبلیغ هدفمند محصول بستگی دارد. اما آیا باید از همه این روشها استفاده کرد؟ آیا باید تمرکز، زمان و هزینه مساوی به هر یک از این راههای تبلیغاتی اختصاص داد؟ البته که خیر. نوع تبلیغات شما به نوع محصول، نوع بازار، نوع نیاز افراد و عوامل دیگر بستگی دارد. شما با دستهبندی بازار خود بر اساس موقعیت جغرافیایی، جمعیتی، علایق و سلایق مشتری و موارد دیگر به بازار هدف خود نزدیکتر خواهید شد. آن گاه با توجه به راههای تبلیغاتی و میزان قابل دسترس بودن آن برای مشتریان میتوانید راههای تبلیغاتی مناسب را که منجر به بیشترین فروش خواهند شد، شناسایی کرده و شروع کنید.
اقدامات اخیر گوگل و فیسبوک برای انطباق با مقررات حفاظت کلی اطلاعات اروپا موجب موجی از دردسر برای بازاریابانی شده که برای تبلیغات هدفمند خود متکی به اطلاعات این پلتفرمها و مقایسه تطبیقی آنها با یکدیگر بودهاند. بهترين سايت تبليغات هدفمند بر دادههایی که قبلاً در مورد مشتریان جمعآوری شده است، با استفاده از جمعیتشناسی، علاقه و گرایشهای رفتاری که ترجیح میدهند انجام دهند برای نزدیک شدن به مصرفکنندگان روشي مناسب و مفيد است. قبل از ایجاد هر کمپینی، شناسایی و درک اینکه مشتریان شما (مخاطبان هدف) چه کسانی هستند و کجا و چه زمانی آنها را پیدا کنید، اولین و مهمترین قدم است.
منابعتان را برای هر بخش، تعیین کنید.