
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
تبلیغات هدفمند و موفق چگونه است؟ | smsdrive
زیرا با شناخت ویژگی ها، علایق و رفتار مخاطبان خود، می توانید مناسب ترین محصولات یا خدمات را به آنها ارائه دهید. تبلیغ هدفمند نوعی بازاریابی دیجیتال است که تبلیغات را مطابق با علایق و ویژگی های خاص مصرف کنندگان سفارشی می کند. متخصصان تبلیغات ابتدا اطلاعاتی مانند رفتار مصرف کننده، نمایه هایی که در سایت های شرکت ایجاد می کنند، عادات خرید و سایر اطلاعات اولیه جمعیت شناختی را جمع آوری می کنند.
تغییر تنظیمات حریم خصوصی گوگل برای جمع آوری داده
شما برحسب بودجه تان، بهتر است بجای پیج های بسیار عمومی و پربازدید، در پیج هایی تبلیغ کنید که علاوه بر مخاطب خانم، افرادی عضو آن باشند که اهل ورزش نیز باشند. مثل پیج های کاهش وزن و لاغری، سلامتی، تناسب اندام و از این قبیل. البته همیشه پیدا کردن پیج های مرتبط با کسب وکارتان کار راحتی نیست و گاهی بسیار زمان بر و خسته کننده است. مثلا برای کاربران انگلیسی زبان تبلیغ انگلیسی بگذارید و برای فارسی زبان ها از تبلیغات فارسی استفاده کنید، حتی می توانید لحن و تصاویر تبلیغ تان را برای سگمنت های مختلف مخاطبان شخصی سازی کنید. به زبان ساده تر می توانید پرسونای مخاطب ایده آل برای کسب و کارتان را هدفگیری کنید. کاربران در دنیای وب یک IP مشخص دارند و احتمالا حین چرخش دنیای وب و یا استفاده از اپ های مسیریاب، موقعیت احتمالی کاربران مشخص می شود و کسب و کارها می توانند از این دیتا برای تبلیغات استفاده کنند.
تبلیغات هدفمند در اینستاگرام و مراحل اجرای آن
بسته به اینکه مجله خبری اس ام اس درایوبران با لپتاپ ، تبلت و یا گوشی در حال گشتن در اینترنت هستند، تبلیغات موردنظر آن ها هم تغییر می کند. مثلا می توانید تعیین کنید تبلیغ شما فقط به کسانی نمایش داده شود که با تبلت در اینترنت می چرخند. مثلا اگر شارژر تبلت می فروشید می توانید تبلیغات تان را فقط به کاربران تبلت محدود کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما از تبلیغات افزایش فروشتان باشد، نرخ تبدیل می تواند یکی از KPI هایتان باشد زیرا هر چقدر میزان نرخ تبدیلتان بالاتر برود، شما به هدف اصلیتان یعنی افزایش فروش نزدیک تر شده اید. اگر یک نگاه کوچک به تاریخچه شرکت های کوچک بی اندازید متوجه می شوید که دلیل شکست بسیاری از آنان هزینه های بی مورد زیادی است که بابت تبلیغات پرداخت می کرده اند و از طرفی هرگز نتایج مطلوبی نیز نگرفته اند. یکی از دلایل این اتفاق همین هدفمند نبودن و نداشتن برنامه ریزی درست بوده که باعث شده تبلیغاتشان آن قدر پراکنده و بی هدف باشد که از هیچ سویی به جامعه مخاطبان هدف نرسد و در سکوت نابود گردد.
http://civil-architecture.irهرچه استراتژی هدف گذاري مخاطب شما خاص تر باشد، ایجاد خلاقیت های تبلیغاتی مرتبط آسان تر خواهد بود و در نتیجه عملکرد بهتری خواهید داشت. تبلیغات کانتکستی معمولا به این فرمت هدفمند می شود که شما محصول یا محتوای تبلیغاتی تان را نزدیک به محتوایی مشابه و یا مرتبط به محصول خودتان قرار می دهید. مثلا اگر کار شما تعمیر لباسشویی است می توانید تبلیغات تان را در صفحاتی از وبسایت های مختلف نمایش دهید که در عنوان صفحه کلمه لباسشویی استفاده شده باشد. احتمالا تا الان به این موضوع برخورد کرده اید که وقتی در یوتیوب یک ویدیو مثلا مربوط به آشپزی می بینید تبلیغی که اول ویدیو و یا وسط آن نمایش داده می شود مربوط به آشپزی است. پیش از شروع تبلیغ و بودجه بندی تبلیغات، ابتدا هدف از تبلیغات خود را مشخص کنید.
چگونه می توانم جلوی نمایش تبلیغات هدفمند را بگیرم؟
شاید با فریب دادن یک دوست مزیت موقتی به دست آورید، اما اگر این فریب کشف شود، آسیب عمیق و پایدار است. تبلیغات هدفمند می تواند به یک ماشین پیچیده از داده ها، ربات ها و اطلاعات بد تبدیل شود. برای مقابله با بسیاری از دام های صنعت، باید پلتفرم هایی با فناوری مناسب برای خودتان انتخاب کنید. زمانی تبلیغات هدفمند تنها چیزی بود که بازاریابان می توانستند برای آینده بازاریابی تصور کنند، اما این روند در حال تغییر است. جمع آوری اطلاعات کاربران بسیار مهم است، اما برندها باید از این مرحله فراتر بروند. بازاریابان به ابزارهای مناسبی نیاز دارند که بتوانند داده ها را پردازش و تحلیل کنند تا بیشترین بازگشت سرمایه را برای شرکت داشته باشد.
- تبلیغات هدفمند محتوای تولیدشده یک برند را به حداکثر بهره وری می رساند.
- اما قطعیت کافی از این مورد در چنین حافظه بزرگ داده ای بسیار دشوار است.
- اما تبلیغ هدفمند راهی عالی برای جذب مشتری در در کوتاه ترین زمان ممکن است.
- میلیون ها مدل هدفمندسازی وجود دارد و می توان برای انواع کسب و کار، کاربران مختلف را با توجه به علایق شان سگمنت بندی کرد و تبلیغات مختلف را به آن ها نمایش داد.
- تبلیغات هدفمند مزایای بسیار زیادی برای برندها و کسب وکارها دارد.