اما تبلیغاتی که برای معرفی محصول انجام میگیرد ممکن است در مقایسه با برندینگ از جنبههای مختلف هزینههای کمتری را شامل شود. البته قبل از اقدام به تبلیغات باید هویت بصری یکپارچه و حرفه ای برای کسب و کارتان تدارک ببینید. از طراحی لوگو گرفته تا طرح های بسته بندی و همچنین عکسهای محصولات و پوستر شما باید به شکلی حرفه ای آماده باشد. باید با استفاده از اجزاء هویت بصری برندتان محتوای بسیار حرفه ای تولید کنید.
معرفی ۲۴ کشور معتاد به موبایل هوشمند/ ایران در جایگاه ششم ایستاد
به عنوان مثال، اگر اغلب محصولات آرایشی را در وبسایت دیجیکالا جستجو میکنید، ممکن است تبلیغاتی از سایر خردهفروشان لوازم آرایشی، در پلتفرمهای آنلاین مختلف ببینید. همانطور که گفتیم برندها از اطلاعات زیادی در مورد شما برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده میکنند. بر اساس اطلاعات استفادهشده، میتوانیم انواع مختلف تبلیغات هدفمند را در بازاریابی داشته باشیم.
- به عنوان مثال، سئو نتایج مطلوبی را پس از 6 ماه یا بیشتر به ارمغان می آورد.
- تبلیغات هدفمند اینترنتی این امکان را فراهم میکند که پیامهای تبلیغاتی خود را بارها بارها به مخاطبانی که از سایت شما بازدید کردهاند نشان دهید.
- هر بار که شما در وبسایتی به مرور اطلاعاتی پرداخته یا عبارتی را جست و جو میکنید، این اطلاعات در کوکی ها ذخیره میشود.
- اما در غیر این صورت، تنها دچار پسرفت شده و بهمرورزمان نتایج منفی و مخرب آن را روی کسبوکارتان خواهید دید و درنهایت شکستهای سنگینی خواهید خورد.
- شما باید نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید و موفقیت سايت خود را تعیین کنید.
هدف شما از تبلیغات برندینگ، بازاریابی، فروش بیشتر، معرفی یک محصول یا شعبه جدید و یا چه چیز دیگری است؟ بیشترین نیاز شما در رابطه با تبلیغات چیست؟ گاهی تبلیغات به هدف افزایش فروش یک محصول مشخص می انجامد. مانند زمانی که کاله برای بار چند دهم، بستنی شکلاتی خود را تبلیغ می کند. از یک سایت انصراف مانند About Ads بازدید کنید و از آژانسهای تبلیغاتی شرکت کننده درخواست کنید تا ردیابی اطلاعات شما را متوقف کنند. اگرچه این کار تبلیغات هدفمند را به طور کامل از بین نمیبرد، اما آنها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
به همین مجله خبری اس ام اس درایو است که میگوییم تبلیغات اصولی نقش مهمی در بازاریابی دارد. یک بازاریاب حرفهای باید به اصول تبلیغات آشنایی داشته و بداند که در هر موقعیتی با چه شیوه ای اقدام به تبلیغ و بازاریابی کند. تبلیغات هدفمند روشی موثر برای افزایش فروش و توسعه برند شناخته شده است. تبلیغات روش های مختلف و متفاوتی دارد که هرکدام به شکلی به معرفی برند، محصول یا خدمات میپردازند.
– به هر بخش منابع جداگانهای اختصاص دهید
مثلاً تعداد تعامل، تعداد بازدید، نرخ تعامل و تعداد کلیک روی لینک، مواردی هستند که برای یک کمپین بازدیدی-استوری گزارش میشود. شما میتوانید از این گزارش خروجی اکسل بگیرید و حتی لینکی از گزارش نیز در اختیارتان قرار میگیرد که قابل اشتراکگذاری با دیگران است، بدون اینکه لازم باشد وارد پنل شوند. اگر تبلیغ شما خیلی زیاد و در وبسایتهای مختلف به کاربران نمایش داده شود ممکن است اذیتشان کند. حتی اگر بتوانید مخاطبان هدفتان را بهصورت دقیق بشناسید، ویژگیهای و علایقشان را بدانید و در کل از کل زندگیشان اطلاع داشته باشید اما محتوای تان متناسب با نیاز و خواسته آنان نباشد، بازهم نتیجهای جز شکست نخواهید گرفت.