تبلیغات رفتاری روی مدل گشتن کاربران و عادتهای اینترنتی آنها تمرکز میکند. مثلا لینکهایی که حین گشتن در اینترنت روی آنها کلیک میکنند، خریدهایی که به صورت آنلاین انجام میدهند. سایتهایی که بازدید میکنند، پیجهایی که در اینستاگرام فالو میکنند و حتی زمانی که در اینترنت میچرخند به مارکترها این امکان را میدهد که تبلیغات هدفمند به آنها نمایش دهند. معمولاً هدف اولیه و اصلی کمپینهای تبلیغات هدفمند، جذب مشتریان جدید است. اما همیشه نمیتوان این هدف را بهترین استراتژی در نظر گرفت جون طبق آمارها، احتمال خرید مشتریان جدید بین 5 تا 25 درصد است، در حالیکه مشتریان وفادار با احتمال بین 60 تا 70 درصد از شما خرید میکنند. در نتیجه برای افزایش فروش و نرخ بازگشت سرمایه، مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید.
تعریف تبلیغات هدفمند و اهمیت آن
اگر قرار است تبلیغات هدفمند داشته باشید، باید برای هر سگمنت منابع و بودجه مشخصی تعریف کنید. اگر نتوانید توازن و تعادل را به درستی برقرار کنید، قطعا خروجی مناسبی به دست نمیآورید. بدون شک منابع تبلیغاتی محدود هستند و باید هدفمند از آنها استفاده کنید.
- یا می خواهید از کلمات کلیدی با تبلیغات گوگل برای ارتباط با مخاطبان استفاده کنید؟ رویکردهای متنوعی وجود دارد.
- تعیین و اختصاص دادن بودجه، همواره یکی از موضوعات و چالشهای مهم در انواع روشهای تبلیغاتی است.
- هدف گذاری متنی به معنای نمایش تبلیغات بر اساس محتوای یک وب سایت است.
- همچنین مشاوره قبل از خرید و خدمات پس از فروش را نیز از طریق پرسش و پاسخهایی که بین فروشنده و خریدار در بستر چتهای اینترنتی به وجود میآید را رونق بخشیده است.
ریتارگتینگ یک ابزار ضروری برای بازاریابان دیجیتال است زیرا روی مشتریانی که قبلا به برند علاقه نشان دادهاند یا با آن تعامل داشتهاند، سرمایهگذاری میکند. این کار با مرتبط کردن مجموعههایی از پیامهای تبلیغاتی (تبلیغات نمایشی، ایمیلها، تبلیغات شبکههای اجتماعی و غیره) با رفتارهای دادهشده زمانی که مشتری در حال تعامل با یک برند است، کار میکند. بهعنوانمثال، مشتری که یک جفت کفش ورزشی میخرد احتمالا با تبلیغاتی در مورد سایر لوازم ورزشی مورد هدف قرار میگیرد.
مشاوره و اجرای تبلیغات هدفمند
این بدان معناست که این تبلیغات باید به طرزی سازماندهی شوند که هم هدف شما از تبلیغات را برآورده کنند و هم به مخاطبان بالقوهای نشان داده شوند که به پیشنهاد شما علاقهمند باشند. نمایشگاههای تجاری نیز مکانی هدفمند برای تبلیغ هدفمند محصول هستند. چرا که ۹۰ درصد افرادی که به نمایشگاههای تجاری میروند، قصد خرید داشته و در نتیجه بازار هدف بسیار خوبی هستند. شما میتوانید از اینفلوئنسرهایی که در جامعه تبدیل به چهرههای مشهور و محبوب شدهاند جهت تبلیغ هدفمند محصول خود کمک بگیرید.
هزینه کمتر
بدون شک مدیران از صرف مجله خبری اس ام اس درایو در برنامههای تبلیغاتی دنبال خروجیهای مطلوب هستند و از سوی دیگر منابعی که در اختیار بازاریابها و تیمهای تبلیغات یک کسب و کار قرار دارد، محدود است. ضمن اینکه هیچکس نمیتواند بدون هدف کار کند و اگر نتوانید به درستی محتوای تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدف برسانید، بدون شک نه تنها اسیر فرایندهای بینتیجه و فرسایشی میشوید، بلکه منابع تمام شده و باید منتظر شکست سخت کسبوکار باشید. هنگامی که نوبت به راه اندازی بهترين سايت تبليغات هدفمند می رسد، بر اساس مسیری که انتخاب می کنید، مشخصات آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، فیس بوک عملکردهای مختلفی را ارائه می دهد و اطلاعات متفاوتی نسبت به تبلیغات گوگل یا هدف گذاری نمایشگر نیاز دارد.