مثلا اگر محصولات هنری میفروشید ممکن است حدس بزنید که کاربران شما اکثرا آخر شب تا صبح خرید میکنند و میتوانید تعیین کنید که تبلیغ شما صرفا در این زمانها نمایش داده شود. در تبلیغات هوشمند، هوش مصنوعی با توجه به دیتایی که جمعآوری میکند بهترین زمان برای نمایش اپلیکیشن و یا بازی شما را تعیین میکند و از این جهت تبلیغ شما در بهترین زمان ممکن به کاربران موردنظر شما نمایش داده میشود. شخصی سازی برای بازاریابی آنلاین بسیار مهم است و تبلیغ هدفمند به شما امکان می دهد آن را با بهترین حالت ممکن انجام دهید.
شاید با فریب دادن یک دوست مزیت موقتی به دست آورید، اما اگر این فریب کشف شود، آسیب عمیق و پایدار است. تبلیغات هدفمند میتواند به یک ماشین پیچیده از دادهها، رباتها و اطلاعات بد تبدیل شود. برای مقابله با بسیاری از دامهای صنعت، باید پلتفرمهایی با فناوری مناسب برای خودتان انتخاب کنید. زمانی تبلیغات هدفمند تنها چیزی بود که بازاریابان میتوانستند برای آینده بازاریابی تصور کنند، اما این روند در حال تغییر است. جمعآوری اطلاعات کاربران بسیار مهم است، اما برندها باید از این مرحله فراتر بروند. بازاریابان به ابزارهای مناسبی نیاز دارند که بتوانند دادهها را پردازش و تحلیل کنند تا بیشترین بازگشت سرمایه را برای شرکت داشته باشد.
- فکر میکنم دلایل بالا برای اینکه بدانید چرا تبلیغات هدفمند تا این حد اهمیت دارد کافی باشد اما در زیر اشارهای نیز به مزایای انجام این کتاب میکنم تا کاملاً برای انجام آن متقاعد شوید.
- در ادامه این بخش، به این موضوع می پردازیم که تبلیغات هدفمند چیست، چرا اهمیت دارد، انواع مختلف آن را معرفی کردیم و با نکاتی از این مدل تبلیغات که باید در کمپین های خود بیان استفاده کنید، آشنا خواهید شد.
- آمار و اطلاعات به شما کمک میکند رفتار مخاطبان هدف را در کمپینهای قبل بررسی کنید و در برنامههای جدید خود براساس موارد واقعیتر سراغ آنها بروید.
- مثلا میتوانید تبلیغاتتان را به کسانی نمایش دهید که در یک ماه اخیر از یک صفحه بخصوص در سایت شما دیدن کردهاند یا مثلا به کاربرانی نمایش دهید که سبد خریدشان را پر کردهاند و آن را رها کردهاند.
- برندها، اغلب از تبلیغات هدفمند استفاده میکنند تا، محصولاتی را که قبلاً بررسی کرده اید به شما نشان دهند.
- تبلیغ هدفمند در موتور جستجو (تبلیغ در گوگل) یکی از روش های محبوب تبلیغاتی به شمار میرود.
هرچه مجله خبری اس ام اس درایو هدف گذاري مخاطب شما خاص تر باشد، ایجاد خلاقیت های تبلیغاتی مرتبط آسان تر خواهد بود و در نتیجه عملکرد بهتری خواهید داشت. تبلیغات کانتکستی معمولا به این فرمت هدفمند میشود که شما محصول یا محتوای تبلیغاتیتان را نزدیک به محتوایی مشابه و یا مرتبط به محصول خودتان قرار میدهید. مثلا اگر کار شما تعمیر لباسشویی است میتوانید تبلیغاتتان را در صفحاتی از وبسایتهای مختلف نمایش دهید که در عنوان صفحه کلمه لباسشویی استفاده شده باشد. احتمالا تا الان به این موضوع برخورد کردهاید که وقتی در یوتیوب یک ویدیو مثلا مربوط به آشپزی میبینید تبلیغی که اول ویدیو و یا وسط آن نمایش داده میشود مربوط به آشپزی است. پیش از شروع تبلیغ و بودجه بندی تبلیغات، ابتدا هدف از تبلیغات خود را مشخص کنید.
مزایای استفاده از تبلیغاتی که کاملا هدفمند شدهاند
به عنوان مثال، Cablevision استفاده از اطلاعات دموگرافیک را در سال ۲۰۱۱ آغاز کرد تا تبلیغات مختلف را به افراد که یک برنامه را تماشا میکنند نشان دهد. این پروسه نیز با اتکا بر سلیقه شما در انتخاب برنامه تلویزیونی، عمل میکند. به عنوان مثال، اگر اطلاعات مربوط به اتومبیلهای جدید را در یک موتور جستجو یا وب سایت سرچ کنید یا لباس جدیدی را به صورت آنلاین بخرید، ممکن است تبلیغات مربوط به موارد جستجو شده در سایت های مختلف به شما نمایش داده شوند. تبلیغات هدفمند را میتوانی اینطور تعریف کرد که نوعی از تبلیغات آنلاین است که بر ویژگیهای خاص، علایق و ترجیحات مصرف کننده تمرکز دارد. تبلیغکنندگان با ردیابی فعالیت شما در اینترنت، این اطلاعات را کشف میکنند. آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ امروزه به دلیل رشد تبلیغات و بازاریابی در بستر اینترنت و فضای آنلاین شرکتهای بسیاری در قالب آژانس دیجیتا…
انتظار شما از تبلیغ به شکل مستقیمی به خود شما و استراتژی شما بر میگردد. بی مانند و کنجکاو کننده، از همه مهم تر این است که برای دیگران نیز تعریف شود. تبلیغ گفتاری بین دوستان و آشنایان از مهم ترین نوع تبلیغات می باشد. یک موضوع بین المللی در تبلیغات به نام گاو بنفش، وجود دارد که البته در وضعیت اقتصادی ایران صدق نمی کند.
منابع[ویرایش]