
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
آموزش ارسال لینک (سایت، اینستاگرام و...) در متن پیامک
هنگامی که لینک را در پیام های متنی قرار می دهید، مطمئن شوید که از زبان هرزنامه ای اجتناب کنید. به یاد داشته باشید، مردم اغلب در مورد کلیک کردن روی لینک ها محتاط هستند مگر اینکه به فرستنده آن اعتماد کنند. از آنجایی که ممکن است این اولین بار باشد که پیوندهایی را در پیام های متنی ارسال می کنید، خطر از دست دادن مشتریان را با استفاده از زبانی که آنها را به متن های شما مشکوک می کند، انجام ندهید.
(wa.me/989121234567)
جمع بندی
- در این مطلب با آموزش ارسال لینک در متن پیامک آشنا شدید. در ادامه از فواید این کار گفتیم.
- شما می توانید برای ارسال پیامک انبوه شامل لینک از پنل اس ام اس ایده پردازان استفاده کنید.
- فراموش نکنید که طول متن پیام محدود است. در همین راستا می توانید از کوتاه کننده لینک یا پنل هایی که این قابلیت را در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید.
پرسش های پرتکرار
- بازاریابی پیامکی چیست؟
پیوندها همیشه برای یک کمپین متنی موفق ضروری نیستند و در نهایت بستگی به این دارد که پیامک چه نقشی در کمپین های شما داشته باشد. با این حال، اگر می خواهید تعامل را افزایش دهید و مصرف کنندگان را تشویق کنید تا زمان بیشتری را در سایت خود صرف کنند یا اقدامات خاصی انجام دهند، پیوندهای متنی می توانند تأثیر بسیار خوبی داشته باشند. از ارسال لینک در متن پیامک می توانید به دلایل زیر استفاده کنید:
- استقبال از مشتری جدید در فروشگاه شما: پیام های متنی خوش آمدگویی، پیوندهایی با اطلاعات شخصی شده ارائه می کنند که تجربه مشتری را بهبود می بخشد.
- پیام های سبد خرید رها شده: این پیام ها می توانند به پیوندهایی که کاربر پشت سر گذاشته است اشاره کنند. این نوع پیامک می تواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش فروش شود.
- جزئیات تأیید سفارش: مشتریان با دانستن اینکه کالاهایشان ایمن و در راه هستند، آرامش بیشتری خواهند داشت و از طرفی اعتماد بیشتری نسبت به برند شما پیدا خواهند کرد.
- جزئیات تحویل سفارش: تقریباً ۸۰ درصد از مشتریان انتظار دارند به روزرسانی های تحویل سفارش را دریافت کنند. این به روزرسانی ها به آنها امکان می دهد بسته های بین مسیر را زیر نظر داشته باشند.
- ارسال پیام های تبلیغاتی: ارسال پیامک تبلیغاتی یک روش بسیار مؤثر برای اطلاع رسانی از کمپین ها و تخفیف هاست.
(https: //t.me//sms.ir)
مهم است که پیام ها را فقط برای افرادی ارسال کنید که با شرکت شما آشنایی داشته یا از قبل از شما خرید کرده باشند. اگر یک پیام لینک دار را به شخصی ارسال کنید که هرگز با برند شما تعاملی نداشته است، احتمالاً آن شخص پیام شما را نادیده گرفته و حذف می کند. حتی ممکن است در لیست سیاه قرار بگیرید. هیچ کس دوست ندارد از افرادی که نمی شناسد یا اصلاً با آنها ارتباطی نداشته پیام دریافت کند.
معمولاً لینک ها طولانی هستند. شما می توانید از برخی ابزارها برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید. برخی از وب سایت های رایگان هستند که خدمات کوتاه کردن لینک را برای کسب وکارها ارائه می دهند. همچنین برخی از نرم افزارهای مخصوص به ارسال پیامک انبوه به صورت خودکار این کار را برای شما انجام می دهند. بنابراین دیگر نیاز به استفاده از ابزار دیگر نخواهید داشت.
طول متن پیام
بر این باید بدانید که طول متونی که در پیامک ارسال می کنید محدود است. بنابراین پیش از اضافه کردن لینک به متن پیامک باید به اندازه نوشته خود نیز توجه کنید. یک پیامک می تواند تا ۱۶۰ کاراکتر را در خود جای دهد که حدود ۲۰ تا ۴۰ کلمه می شود. تعداد کاراکترها در اکثر لینک ها به طور متوسط بین ۶۰ تا ۷۰ است، تقریباً به نصف کاهش می یابد. بهتر است که برای بازاریابی پیامکی \xa0متن هایی کوتاه، تأثیرگذار و دقیق بنویسید. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است مجبور به ارسال چند پیامک شوید تا همه نوشته شما در آن جا شود. با اضافه شدن پیامک ها، هزینه شما نیز افزایش پیدا می کند.
\xa0اجتناب از زبان هرزنامه
یکی از مهم ترین داده هایی که می توانید ردیابی کنید، نرخ کلیک است. نرخ کلیک (CTR) به درصدی از گیرندگان پیامک که روی پیوند شما کلیک می کنند از کل افرادی که پیام را مشاهده کرده اند، اشاره دارد. می توانید از بینش هایی مانند (CTR) برای تعیین میزان قوی بودن متن پیام تبلیغاتی در پیام خود استفاده کنید. فراموش نکنید که می توانید از کوتاه کننده کلیک استفاده کنید.
دلایل ارسال لینک در پیامک
(wa.me/98)
مصرف کنندگان از طریق تلفن همراه خود با مشاغل مختلف ارتباط برقرار می کنند. صاحبان کسب وکار نیز با توجه به هدفی که از ارسال پیامک تبلیغاتی دارند، از نتایج پیامک مارکتینگ بهره مند می شوند. بنابراین جای تعجب نیست که حتی در سال ۲۰۲۰، قبل از همه گیری کرونا که راه های تعامل کسب و کارها با مشتریان را دچار تغییر کرد، بیش از نیمی از خرده فروشان آمریکایی قصد داشتند سرمایه گذاری بازاریابی دیجیتال خود را در پیامک افزایش دهند. بازاریابی پیامکی می تواند مکمل مؤثری برای انواع دیگر بازاریابی و تبلیغات باشد و به شما امکان می دهد با پیام های هدفمند و مؤثر به مشتریان در زمان واقعی دسترسی پیدا کنید.
به همین ترتیب، باید در پیام های متنی خود یک گزینه انصراف درج کنید. شما نمی خواهید گیرندگان شما احساس کنند که پیام های خود را به آنها تحمیل می کنید. پیام های بازاریابی باید گزینه ای برای انصراف داشته باشند.
نرخ کلیک لینک خود را دنبال کنید
قراردادن لینک در پیامک
یکی از کاربردهای ارسال لینک در متن پیامک هدایت کردن افراد به سوی وب سایت شماست. شما برای این کار می توانید آدرس وب سایت خود را با فرمت (https: //sms.ir) در متن پیام قرار دهید. توجه داشته باشید که این فرمت از دو بخش (//:https) و دامنه شما تشکیل شده است.
قرار دادن لینک اینستاگرام در پیامک
بازاریابی پیامکی روشی برای ارسال پیام های بازاریابی از طریق پیامک است. نمونه های رایج بازاریابی پیامکی عبارتند از:
- تبلیغات شخصی
- پیشنهادات یا تخفیف ها
- بازاریابی مجدد
- نظرسنجی ها