
بروزرسانی: 28 خرداد 1404
معرفی بهترین کوتاه کننده های لینک برای پیامک | (SMS)
اگر دقت کرده باشید، تعداد کاراکتر های استفاده شده در هر پیامک محدود است. در واقع هر ۷۰ کاراکتر یک پیامک فارسی و ۱۲۰ کاراکتر یک پیامک انگلیسی به حساب می آید. بر این اساس برای این که بتوانید تبلیغات مؤثری داشته باشید، باید از پیامک های کوتاه استفاده کنید.
بیشتر مواقع این آدرس ها به صورت اعداد و ارقام عجیب و غریب و طولانی ظاهر می شوند که برای یک کاربر بی معنا به نظر می رسند. هرچند که مرورگر از طریق آن می تواند صفحه را پیدا کند.
کوتاه کننده لینک ابزاری است که به کمک آن می توان لینک های بلند و بدون معنا را به آدرسی ساده تر و کوتاه تر تبدیل کرد. بدون آن که تغییری در مقصد ایجاد شود. اهمیت ابزار کوتاه کننده لینک، هنگام خرید پنل پیامک بیشتر مشخص می شود.
چرا باید از کوتاه کننده لینک جهت ارسال لینک در پیامک استفاده کنیم؟
همچنین روی لینک های داده شده، هیچ گونه تبلیغی قرار داده نمی شود. لازم به ذکر است در صورت اشغال نبودن لینک پیشنهادی توسط فرد دیگر، شما می توانید لینک دلخواه خود را وارد کنید.
وب سایت(tinyurl)
می توان گفت هر چقدر بتوانید پیام و مفهوم خود را به طور کامل در تعداد کاراکترهای کمتری انتقال دهید، موفق تر عمل کرده اید. بنابراین استفاده از لینک های بلند و غیرقابل فهم از نظر اقتصادی به هیچ وجه توصیه نمی شود. در نتیجه با کمک سرویس های کوتاه کننده لینک، می توان تا حد ممکن اندازه لینک را کوچک کرد.
افزایش نرخ کلیک
کوتاه کننده لینک برای اس ام اس ابزاری است که به کمک آن می توان لینک های بلند و درهم را کوتاه کرد. این ابزار مزایای بسیاری دارد که در زیر به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.
کاهش تعداد کاراکتر های استفاده شده در پیامک
در مقابل مزیت های بیشماری که وب سایت های کوتاه کننده لینک دارند، ممکن است معایبی هم داشته باشند. در واقع هنگام استفاده از وب سایت های عمومی جهت کوتاه کردن لینک، احتمال کاهش اعتماد افراد جهت کلیک روی لینک وجود دارد. زیرا درصورتی که کاربری در گذشته، از وب سایت کوتاه کننده لینک تجربه خوبی نداشته باشد، ممکن است از کنار لینک کوتاه شده شما توسط همان وب سایت نیز بی تفاوت عبور کند.
جهت درک بهتر این موضوع، در زیر به چند مورد از مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک اشاره می کنیم.
مزایای استفاده از کوتاه کننده لینک
یکی از بهترین کوتاه کننده های لینک خارجی، وب سایت (bit.ly) است. این سایت جزء بهترین و قدیمی ترین کوتاه کننده های لینک خارجی است که در سراسر دنیا مورداستفاده قرار می گیرد.
باتوجه به امکاناتی که در این وب سایت وجود دارد، امکان آنالیز دقیق روی لینک های کوتاه شده فراهم می شود. البته با توجه به محدودیت های موجود در کشور، جهت استفاده از این سایت، نیاز به تغییر ای پی از سمت سرویس دریافت کننده پیامک است. بنابراین پیشنهاد می شود از سرویس ایرانی دیگری جهت کوتاه کردن لینک استفاده کنید.
وب سایت (b2n.ir)
وب سایت (yun.ir) جزء بهترین و پرکاربردترین کوتاه کننده های لینک است که از امکانات بی نظیری تشکیل شده است. در وب سایت (Yon)، شما لینک موردنظر خود را وارد می کنید و در مقابل یک لینک کوتاه شده مرتب را دریافت می کنید. لینک های کوتاه شده توسط این سایت تاریخ انقضا ندارند و به صورت رایگان می توان از این قابلیت استفاده کرد.
لینک های بلند و شلوغ در پیامک، شانس افزایش بازدید صفحه و به دنبال آن فروش بالا را از بین می برند. بنابراین اگر به دنبال افزایش نرخ کلیک هستید، باید از لینک های کوتاه که دارای ظاهر تمیز و مرتب هستند، استفاده کنید.
بررسی نتایج بازاریابی پیامکی
البته استفاده از لینک در پیامک های تبلیغاتی، قواعد خاص خود را دارد. کوتاه کردن لینک از اولین اقداماتی است که لازم است قبل از استفاده لینک در پیامک انجام داد. در این مطلب از ایده پردازان همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی کوتاه کننده لینک، چند مورد از بهترین کوتاه کننده های لینک برای پیامک تبلیغاتی را معرفی کنیم.
ضرورت استفاده از لینک در پیامک
کوتاه کننده لینک برای اس ام اس ابزاری است که این روزها بسیاری از افراد در ارسال پیامک های تبلیغاتی از آن استفاده می کنند. کاربرد لینک در پیامک های تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش مؤثری در افزایش فروش و میزان درآمد خواهد داشت. در واقع به کمک لینک می توان تنها با یک کلیک ساده، امکان مراجعه به سایت اصلی فروش، صفحه اینستاگرام، صفحه فروش محصولات یا ارائه خدمات را برای کاربر آسان کرد.
یکی دیگر از مزایای کوتاه کننده لینک، مشاهده نتایج کمپین بازاریابی پیامکی در پروفایل لینک است. شاید بگویید بازاریابی پیامکی چیست؟ در واقع هدف از بازاریابی پیامکی، ایجاد تجربه فروش فوق العاده برای یک کسب وکار است. به کمک این ابزار می توان مشاهده کرد که چند نفر روی لینک شما کلیک کرده اند.
معایب استفاده از کوتاه کنند کننده های لینک
امتیاز به این مطلب
منبع
اگر نگاهی به لیست پیامک های تبلیغاتی خود بیندازید، خواهید دید که اکثر آن ها دارای لینک هستند. با کمی دقت متوجه خواهید شد که لینک های به کار رفته، همگی به صورت کوتاه شده و ساده هستند. همان طور که گفته شد این کار با کمک کوتاه کننده لینک اتفاق می افتد.
از طرفی لازم است این لینک را در تمام شبکه های تبلیغاتی قرار دهید تا مشتری در صورت نیاز بتواند از شما خرید کند. یکی از این اقدامات ارسال پیامک است که باید دقت کنید ارسال لینک در پیامک را فراموش نکنید.

همان طور که می دانید لینک ها، آدرس های اینترنتی هستند که از طریق آن ها می توان صفحات مورد نظر خود را پیدا کرد. به عبارت دیگر هر صفحه اینترنتی یک آدرس یا لینک دارد که از طریق آن می توان به صفحه یا پیج دلخواه خود مراجعه کرد.
هنگام برگزاری یک جشنواره فروش مسلماً مهم ترین اقدام بعد از مواردی همچون تعداد محصولات ارائه شده در جشنواره، نحوه ارسال کالا، ایجاد کانال های بازاریابی و بسیاری از موارد دیگر، پیدا کردن راهی جهت گسترش اطلاع رسانی به مردم است.
از مهم ترین مزیت های ارسال لینک در پیامک می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- صرفه جویی در زمان مشتری
- افزایش قابل ملاحظه ترافیک سایت
- امکان فروش و درآمدزایی بالا
لینک کوتاه
در واقع به کمک کوتاه کننده لینک علاوه بر این که به طور قابل ملاحظه ای تعداد کلمات کاهش پیدا می کند، میزان بازخورد نسبت به کمپین های بازاریابی افزایش پیدا می یابد.
کوتاه کننده لینک چیست؟
به کوتاه شدن لینک اصلی سایت مورد نظر که کاربران و مشتریان را به آن هدایت می کند، لینک کوتاه می گویند. به عنوان مثال لینک https://bit.ly/3bEAdJL مربوط به مقاله چگونگی کال تو اکشن در پیامک است. در این مقاله همچنین به اهمیت کوتاه بودن لینک در پیامک هم پرداخته شده است.
همان طور که گفته شد، استفاده از لینک در پیامک نقش مؤثری در رونق بخشیدن به بازاریابی پیامکی دارد. اما لازم به ذکر است چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، به کار بردن لینک درست و مناسب است. از این رو اگر می خواهیم در ارسال پیامک تبلیغاتی به هدف خود برسیم، لازم است از لینک کوتاه و ساده استفاده کنیم.